سیستم مورد نیاز برای شغل بازی سازی

سیستم مورد نیاز برای شغل بازی سازی

ساخت یک بازی کامپیوتری مراحل زیادی دارد از ایده‌ و تهیه طرح کلی خط داستانی و شخصیت ‌ها گرفته تا طراحی رابط کاربری و در نهایت بازاریابی و توزیع بازی ویدیوئی. در تمام این مراحل شما به یک سیستم کامپیوتری رده بالا برای ساخت بازی های رایانه ای نیاز دارید!

اهمیت داشتن یک سیستم رده بالا و با کیفیت برای بازی سازی از این نظر است که هر گونه اشکال و مانعی در بازی سازی می تواند تجربه شما را خراب یا بازی را غیرقابل قبول کنند، بنابراین باید قبل از هر چیزی روی سخت افزار و نرم افزار مناسب سرمایه گذاری کنید. در ادامه این مقاله با سیستم مورد نیاز برای شغل بازی سازی آشنا می شویم و 5 مورد از بهترین دسکتاپ های مورد نیاز برای شغل بازی سازی در سال 2022 را معرفی می کنیم.

 

این مطلب را هم بخوانید: برای بازی سازی از کجا شروع کنیم؟

 

سخت افزار مورد نیاز برای شغل بازی سازی

سخت افزار مورد نیاز برای شغل بازی سازی

در واقع نوع بازی ای که در حال ساخت آن هستید، سخت افزار مورد نیاز دسکتاپ شما را تعیین می کند؛ برای مثال یک بازی پلتفرمر به حداقل سخت افزار نیاز دارد اما این در حالی است که یک بازی رده AAA به اسب بخار بیشتری نیاز دارد. به طور کلی دو نوع دسکتاپ اصلی برای بازی سازی وجود دارد که با این شرایط مطابقت دارند: رایانه های شخصی بازی سازی و سیستم ورک استیشن (workstations) برای بازی سازی.

دسته اول بازی ها به منابع کمتری نیاز دارند، در حالی که دسته دوم به منابع فشرده تر و به گرافیک و پردازش بالاتری نیاز دارند. هنگام تصمیم گیری در مورد دسکتاپ، قبل از خرید سیستم مهم است که سطح پیچیدگی بازی خود را در نظر بگیرید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

داشتن یک سیستم مورد نیاز برای شغل بازی سازی به شما کمک می کند تا از زمان و هزینه خود نهایت استفاده را ببرید. برخلاف کامپیوتر های قدیمی که برای استفاده روزمره طراحی شده اند، یک دسکتاپ رده بالا دارای نمایشگر های متعددی برای کمک به بهره وری شما هستند. اتصال به اینترنت خوب نیز برای سازندگان بازی های ویدیوئی ضروری است و یک سیستم سریع شما را قادر می سازد تا هر کاری را که برای بازی سازی نیاز دارید به راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام دهید. کارت گرافیک، پردازنده، حافظه و موارد دیگر برای تشخیص یک سیستم خوب برای بازی سازی نیاز است.

این دسکتاپ ها پایدارتر هستند و می توانند فعالیت های بزرگ را مدیریت کنند. آنها همچنین بازی ها را سریعتر کامپایل کرده و می توانند آنها را با تاخیر کمتری رندر کنند. اگر قصد دارید بازی های بزرگ بسازید، یک دسکتاپ رده بالا جزو ملزومات کار شما است. فراموش نکنید که GPU برای طراحی بازی های سطح بالا ایده آل است.

تنظیمات سیستم دسکتاپ برای بازی سازی

تنظیمات سیستم دسکتاپ برای بازی سازی

در حالت ایده آل، شما باید با حداقل تنظیمات دسکتاپ که نیازهای شما را برآورده می کند کار کنید؛ لازم به ذکر است که ساخت بازی های دو بعدی را می توان با یک کامپیوتر قدیمی هم انجام داد، اما اگر روی یک بازی سه بعدی کار می کنید، باید روی یک ماشین قدرتمندتر سرمایه گذاری کنید! اگر قبلاً روی بازی کار نکرده اید و تجربه اولتان است نیازی نیست یک سیستم فوق حرفه ای بگیرید و فقط باید سیستم خود را به یک دسکتاپ مخصوص بازی ارتقا دهید که سرعت پردازنده بالا، حافظه و گرافیک مناسبی برای بازی سازی داشته باشد.

برای توسعه بازی ها نیازی به داشتن جدیدترین و بهترین سیستم سخت افزار بازی سازی ندارید و یک دسکتاپ اولیه و تقریباً متوسط جوابگوی نیاز شما خواهد بود. علاوه بر این، باید دسکتاپی را انتخاب کنید که دارای آخرین ورژن درایور های گرافیکی و صوتی باشد. علاوه بر این، یک CPU مخصوص بازی می تواند سرعت کامپایل را افزایش دهد. پس با توجه به این توضیحات یک رایانه شخصی با مشخصات مناسب می تواند نرم افزار توسعه بازی را بسیار سریعتر از دستگاهی با مشخصات پایین تر اجرا کند و سیستم مناسبی برای بازی سازی محسوب می شود.

حداقل سیستم مورد نیاز برای بازی سازی

  • پردازنده: پردازنده AMD یا Core i5
  • GPU: کارت گرافیک GTX 1660 Super یا بهتر
  • رم: 8 گیگابایت یا بیشتر
  • فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت SSD یا بیشتر

 

ویژگی های مورد نیاز که توصیه می شود یک سیستم بازی سازی داشته باشد:

پردازنده: پردازنده Ryzen 7 یا Core i7

GPU: کارت گرافیک GTX RTX 2060 یا بهتر

رم: 16 گیگابایت یا بیشتر

فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت SSD یا بیشتر

 

بهترین دسکتاپ ها برای بازی سازی در سال 2022

بهترین دسکتاپ ها برای بازی سازی در سال 2022

استفاده از دسکتاپ مناسب برای ساخت بازی های کامپیوتری مزایای زیادی دارد. مهمترین مزیت یک سیستم مورد نیاز برای شغل بازی سازی، سادگی کار با آن و سرعت آن است. با استفاده از یک سیستم قوی و استاندارد برای ساخت بازی، وقتی روی یک بازی بزرگ کار می کنید؛ دیگر لازم نیست نگران خراب شدن یا مشکلات دیگری باشید.

از سوی دیگر یک سیستم کامپیوتری مناسب برای ساخت بازی می تواند به شما کمک کند تا یک بازی جذاب و فوق العاده بسازید؛ در ادامه شما را با 5 مورد از بهترین سیستم های مورد نیاز برای شغل بازی سازی آشنا می کنیم:

 

این مطلب را هم بخوانید: بازیتو مثل اتفاقات واقعی، طبیعی نسازی، فان بساز!

 

1. Skytech Archangel Gaming Computer

Skytech Archangel Gaming Computer

SkyTech Archangel به طور کلی بهترین دسکتاپ برای ساخت بازی ویدیوئی است. اکثر توسعه دهندگان از این دسکتاپ برای بازی سازی دو بعدی و همچنین سه بعدی استفاده می کنند. پردازنده AMD Ryzen 5 3600X و کارت گرافیک Nvidia GTX 1660 Super نسبت به قیمت آن عملکرد عالی را ارائه می دهند. این سیستم بازی سازی دارای پورت های زیادی برای اتصال است، از جمله سه فن حلقه RGB، بنابراین می توانید به راحتی سیستم خود را با تغییر نیازهای خود ارتقا دهید.

این دستگاه همچنین دارای 16 گیگابایت رم و 500 گیگابایت SSD است که برای ساخت بازی کافی است. چه یک بازی ساز ماهر باشید، چه یک گیمر یا کاربر معمولی، یک کامپیوتر بازی باید به اندازه کافی قدرتمند باشد که بتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد و Skytech یکی از بهترین مارک ها برای بازی سازی است.

 

2. HP Omen Obelisk

HP Omen Obelisk

HP Omen Obelisk یک سیستم مورد نیاز برای شغل بازی سازی با صفحه نمایشی با وضوح بالا و یک سیستم نورپردازی RGB چند منطقه ای است. این سیستم یک کامپیوتر گیمینگ قدرتمند و ارزان است که توانایی ساخت بازی را دارد و بهترین مزیتش داشتن سیستم خنک کننده مایع آن است.

پردازنده قدرتمند Intel Core i9-9900K و کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2080 Super 8 GB یک ویژگی مهم است که گرافیک بازی را حفظ می کند. شما همچنین با این دسکتاپ دارای رم 32 گیگابایتی HyperX خواهید بود که برای ساخت بازی های ویدیوئی عالی است. جدای از آن، یک SSD 1 ترابایتی برای ارائه فضای ذخیره سازی خوب ارائه می شود و تمامی این ویژگی ها این دسکتاپ را برای ساخت بازی رایانه ای ایده آل می کند.

3. The Alienware Aurora R10

The Alienware Aurora R10

Alienware Aurora R10 Gaming Desktop یک کامپیوتر بازی قدرتمند است که می توانید برای ساخت بازی نیز از آن استفاده کنید. مدل رده بالا این سیستم دارای پردازنده 12 هسته ای AMD Ryzen 9 3900 و کارت گرافیک AMD Radeon RX 5700 XT 8 گیگابایتی و دو سوکت برای افزایش فضای ذخیره‌سازی آسان مجهز شده است.

Alienware Aurora R10 یکی از قدرتمندترین و گران‌ترین رایانه‌های شخصی موجود در بازار است، اما قیمت آن ارزش ویژگی ‌های آن را دارد. از نظر عملکرد، Aurora یک ماشین همه کاره است و به راحتی می توان آن را ارتقا داد. این دستگاه دارای 32 گیگابایت دو کانال HyperX Fury Ram و 1 ترابایت حافظه SSD است.

4. iBUYPOWER Trace 4

iBUYPOWER Trace 4

iBUYPOWER Trace 4 یک رایانه مخصوص بازی با پردازنده AMD Ryzen 5 3600 است. این سیستم دارای یک SSD با ظرفیت 240 گیگابایت، پردازنده 3.5 گیگاهرتزی و کارت گرافیک AMD Radeon RX 5500XT است. اگرچه این رایانه دارای فضای ذخیره سازی بسیار محدودی است، اما بوت شدن کامل و عملکرد خوبی را ارائه می دهد و یکی از مقرون به صرفه ترین دسکتاپ ها برای ساخت بازی است.

5. MSI Infinite X Plus

MSI Infinite X Plus

اگر یک بازی ساز ماهر هستید، MSI Infinite X Plus گزینه عالی برای شما است. این سیستم یک نیروگاه بازی کامل و مملو از لوازم جانبی خوب است. نور LED RGB یکپارچه آن از طریق یک پنجره شفاف قابل مشاهده است و فن 95 میلی‌متری آن هوا را به داخل محفظه خنک‌کننده کشیده و رایانه را از نظر انرژی کارآمدتر می‌کند. این دسکتاپ مجهز به Intel Core i7-9700K است.

کارت گرافیک GeForce RTX 2070 Armor 8G ، 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD + 2 ترابایت حافظه HDD از جمله ویژگی های این رایانه است که آن را به یک سیستم مورد نیاز برای شغل بازی سازی تبدیل می کند.

 

در آخر

ساخت بازی کامپیوتری یک کار چالش برانگیز است و به سیستم و سخت افزار پیشرفته نیاز دارد. برای نوشتن کد ها و بازی سازی برای پلتفرم های مختلف باید روی یک سیستم مورد نیاز برای شغل بازی سازی سرمایه گذاری کنید. در این مقاله 5 سیستم برتر برای بازی سازی در سال 2022 را بررسی کرده ایم. شما می توانید هر یک از این دسکتاپ ها را خریداری کنید تا به راحتی انواع مختلف بازی ها را بسازید و وارد شغل بازی سازی شوید.

 

 

سوالات متداول

پاسخ این سؤال بسته به مشخصات فنی سیستم و ارزش وقت برای شما دارد. اساساً اگر سیستمی بتواند نرم‌افزار خاصی را اجرا می‌کند ازنظر فنی می‌توان به آن ورک استیشن گفت. اگرچه به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری سیستم شما ممکن است در مقایسه با یک ورک استیشن همه‌چیزتمام وقت زیادی برای پردازش و رندر بگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.