بازی سلست

از ساخت 4 روزه یک بازی توسط دو نفر تا موفقیت میلیون دلاری!

در این مقاله قصد داریم به سراغ معرفی بازی‌ای برویم که یکی از بازی‌های موفق مستقل در دنیاست؛ بازی سِلِست (Celeste).

در ادامه‌ی این مقاله، ویدیویی هم برای شما آماده کردیم که به نحوه ساخت مکانیک‌های حرکت این بازی در یونیتی می‌پردازیم.

پس با ما همراه باشید.

 

بازی سلست در سبک سکو بازی (platform game) توسط یک تیم کوچک کانادایی ساخته شده است.

یکی از نکات جالب این بازی این است که نسخه اولیه بازی در یک رویداد گِیم‌جَم (Game Jam) در طول 4 روز توسط دو نفر سازنده آن یعنی Noel Berry  و  Matt Thorson ساخته شد. در نهایت این بازی در سال 2018 منتشر شد و علاوه بر فروش فوق العاده‌ای که داشت، امتیازات بسیار بالایی هم از منتقدین به دست آورد.

 

در این بازی شما با استفاده از چند مکانیک شامل پرش، گرفتن دیوار‌ها و همچنین Dash که با سرعت زیادی کاراکتر را پرت می‌کند، باید سعی کنید از محیط‌های مختلف بازی عبور کنید و در این بین، مراقب تله‌ها هم باشید و سقوط نکنید. اما سازندگان با استفاده از همین چند مکانیسم ساده، چنان گیم‌پلی سرگرم‌کننده و جالبی خلق کرده‌اند که امکان ندارد حتی به میزان خیلی کمی به بازی‌های پلتفرمر علاقه داشته باشید و از سلست خوش‌تان نیاید.

 

Celeste indie game

اما برای اینکه بدانید شما هم می‌توانید بازی‌های فوق‌العاده‌ای مثل بازی سلست بسازید، ویدیوی کوتاهی از ساخت مکانیک‌های حرکتی این بازی در موتور بازی سازی یونیتی برایتان آماده کردیم تا ببینید ساخت یک بازی فوق العاده خیلی هم دور از دسترس نیست.

اگر می خواهید در مورد یونیتی اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، پیشنهاد می‌کنم مقاله بازی سازی با یونیتی ؛ چرا برای بازی سازی یونیتی را انتخاب می‌کنیم؟ را مطالعه کنید.

 

این شما و این هم ساخت مکانیک‌های حرکت در بازی سلست در یونیتی:

 

می‌توانید از اینجا فایل پروژه آموزش بالا را دانلود کنید.

 

در ویدیوی کوتاهی که مشاهده کردید، قصد داشتیم امکان پیاده‌سازی و ساخت مکانیک‌های یکی از موفق‌ترین بازی‌های مستقل دنیا را در یونیتی نمایش دهیم تا بدانید که با ابزارهای رایگانی که در دسترس‌مان است به راحتی می‌توان بازی‌های باکیفیت ساخت.

 

اگر به ساخت بازی علاقه دارید، می‌توانید از دوره‌های رایگانی که برای‌تان تهیه کردیم استفاده کنید و همین الآن بازی‌سازی را شروع کنید:

دوره‌های رایگان آموزش بازی‌سازی
منابع:
  1. https://en.wikipedia.org/wiki/Celeste_(video_game)
  2. https://www.zoomg.ir/2018/2/24/272186/celeste-review/
  3. https://www.patreon.com/posts/celestes-mix-and-27183331
محصولات مرتبط

6 دیدگاه برای “از ساخت 4 روزه یک بازی توسط دو نفر تا موفقیت میلیون دلاری!

  1. محمد رضا عقبایی گفته:

    ببخشید چند تا سوال داشتم .
    برای شروع کار وقتی هیچی بلد نباشی از لحاظ منابع آموزشی و راحتی و بدون نیاز به یادگیری کد نویسی ، کدوم موتور بازی سازی بهتره ؟
    و اینکه بهتره اول بازی سازی بدون کد نویسی یاد بگیریم یا بریم سراغ برنامه نویسی ؟
    و همچنین اینکه اگر یه مقاله راجع به مشکلات مجوز و در کل انتشار یک بازی ایرانی در داخل کشور و همچنین نحوه ی فروش و میزان فروش و اینکه در کل بازار ایران بستر قابل تحملی برای انتشار هست یا نه بنویسید عالی می شه بازم عالی هستید .
    و اینکه از کجا بدونیم مهارتمون تو یکی از حرفه ها ی بازی سازی یه چیزی به اندازه ای رسیده که بتونیم استخدام شیم ؟
    بازم ممنون عالی هستین

    • امیر نظری گفته:

      سلام دوست عزیز
      سوال اول: شک نکنید که برای شروع کار یونیتی بهترین موتور هست.
      سوال دوم: اول از سعی کنید بازی بسازید برنامه نویسی خودش کم کم میاد سراغتون:)
      سوال سوم (البته بهتره بگیم پیشنهاد): ممنون از پیشنهادتون حتما این کار رو میکنیم.
      سوال چهارم: سعی کنید کارایی که انجام میدین رو با دیگران به اشتراک بگذارید. فیدبک دیگران میتونه تو این زمینه به شما کمک کنه.

    • مهدی صدری گفته:

      سلام امیرعلی عزیز

      در 4 روز در گیم جم پروتوتایپ بازی رو ساختن اما برای انتشار بازی نهایی زمان بسیار بیشتری برای بازی صرف شده.

  2. حسین گفته:

    خیلی ممنون مطلب جالبیه درباره ی بازی ساز های مستقل چه داخلی چه خارجی و قابلیت های جدید یونیتی بنویسید سایت خوبی دارید واقعا جای همچین سایتی که مخصوص بازی سازی باشد حس می شد

    • مهدی صدری گفته:

      سلام دوست عزیز
      خوشحالم که مطالب ما رو دنبال می‌کنی و مورد پسندتون هست 😍 و ممنون از اینکه پیشنهادات‌تون رو اعلام کردید 🙏🏻🌹.

      در پاسخ به پیشنهادات‌تون؛ پادکست‌هایی از مصاحبه با بازی‌سازهای مستقل داخلی در سایت موجود هست که ادامه‌دار خواهند بود:
      https://bazisazbash.com/category/bazisazbash-podcast

      درباره‌ی بازی‌سازهای مستقل خارجی هم محتواهای ویژه‌ای درنظر داریم که درآینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

      در مورد قابلیت‌های یونیتی و به صورت کلی موتورهای ساخت بازی مطالب مرتبطی در صفحات شبکه‌های مجازی‌مون منتشر کردیم و خواهیم کرد. پیشنهاد میکنم پیج اینستاگرام‌مون رو دنبال کنید که از جدیدترین مطالب منتشرشده باخبر باشید:
      https://www.instagram.com/bazisazbash

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.