تصور تازهواردان به دنیای بازیسازی این است که با داشتن دانش فنی میتوانند، رویای خود را به بازی تبدیل کنند. این افراد بعد از شکست اولین بازیشان، متوجه اشتباه خود میشوند. اگر میخواهید چنین سرنوشتی پیدا نکنید، این مقاله ویدیویی را از دست ندهید.
کتاب؛ مرز موفقیت و شکست
اهمیت آشنایی با محیط یونیتی از این جهت است که فضای کار شماست. آشنایی با برنامهنویسی، مدلسازی دوبعدی یا سهبعدی، تکسچرینگ و طراحی صدا و موسیقی و در نهایت داشتن یک قلم خوب برای نوشتن، در بازیسازی اهمیت زیادی دارد. بازی خوب به تنهایی با هیچ یک از این المانها ساخته نمیشود.
بازیسازی هنر درست چیدن المانهای مختلف کنار یکدیگر است. به این هنر، طراحی بازی یا گیمدیزاین میگویند. از بازیسازان مستقل و موفق که با بازی اول خود توجهات را به سمت خود جذب کردهاند، آقای Wlad Marhulets است. او با ساخت بازی Darq به این موفقیت رسید. ایشان نویسنده کتابی تحت عنوان “A hundred game design tips and tricks” هستند. این کتاب حاوی ۱۰۰ نکته و ترفند در رابطه با طراحی بازی است که با خواندن برخی از آنها به فکر فرو خواهید رفت. با خواندن کتاب متوجه خواهید شد چه نکات ریزی در بازیهای حتی به ظاهر ساده، مد نظر قرار قرار دادهاند.
با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.