نکات طراحی بازی: شخصیت قابل تشخیص

نکات طراحی بازی: شخصیت قابل تشخیص

چرا حتی با دیدن سایه برخی از شخصیت های موجود در دنیای بازی آن‌ها را می‌شناسیم؟ چرا در طراحی آن‌ها معمولاً کمی اغراق می‌شود؟ در این مقاله ویدیویی متوجه خواهیم شد که چرا فلان کاراکتر شمشیری بیش از حد بزرگ یا فلان شخصیت دیگر سرش بسیار کوچکی داشت.

اغراق

از اغراق کردن در طراحی بازی نترسید. این مسئله به در خاطر ماندن و قابل تشخیص بودن کاراکتر شما کمک می‌کند. شخصیت قابل تشخیص از جمله ویژگی‌های بازی‌های خوب است. یک طراح خوب ساده بودن کاراکتر در عین قابل تشخیص بودن آن را در اولویت طراحی خود قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید از درستی طراحی خود اطمینان حاصل کنید، آن را تست کنید. آن را به شکل کاملا سیاه درآورید. اگر هنوز هم قابل تشخیص بود، کار خود را به عنوان طراح به خوبی انجام داده‌اید.

نمونه

از نمونه های خوب برای این نکته کاراکتر‌ اصلی بازی‌های Journey و Shovel knight است که در ویدیو به آنها اشاره کرده‌ایم.

با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.

1 دیدگاه برای “نکات طراحی بازی: شخصیت قابل تشخیص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.