نکات طراحی بازی: نقاط جالب

نکات طراحی بازی: نقاط جالب

در دنیای واقعی ما چگونه می‌فهمیم که از کجا باید به مقصدمان برسیم؟چگونه مسیرها و مکان‌ها را به خاطر می‌آوریم؟چرا در برخی بازی ها این چنین نیست؟ چگونه همین را در دنیای بازی شبیه سازی کنیم تا بازیکن هر چه بیشتر در دنیایی که ما به عنوان طراح بازی خلق کرده‌ایم، غرق شود؟

راه حل

نقاط جالب سازه‌ها یا اشیا و مکان‌هایی هستند که به بازیکن کمک می‌کنند تا در محیط مسیریابی کند. نقاط جالب، بیشتر در بازی های جهان باز که بازیکن آزادی حرکت در همه جهت ها را دارد، کاربردش محسوس است. نقاط جالب در صورتی که خوب طراحی شوند، در مقایسه با سایر بخش های بازی به چشم می‌آیند و ظاهرشان متفاوت است. این در کاهش توجه بازیکن به UI یا رابط کاربری کمک می‌کند که این خود به غرق شدن هر چه بیشتر بازیکن در دنیای بازی کمک مینماید. همچنین نقاط جالب کمک میکنند تا مکان ها و اشیاء مرتبط با بازی و در نهایت کلیت بازی به یادماندنی‌ شود و بازیکن نسبت به بازی حس خوبی پیدا کند و برای تجربه دوباره این حس سراغ نسخه های دیگر بازی هم برود.

نمونه خوب

نمونه خوب برای این کوهی است که از ابتدای بازی Journey به عنوان نقطه جالب در معرض دید بازیکن قرار داده می‌‌شود که به بازیکن به خوبی نشان می‌دهد باید در چه مسیری حرکت کند.

شما چه نمونه های خوبی برای این قضیه مشاهده کرده‌اید؟

با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.