چرا تصوری برخی این است که به هنگام مرگ ما به سمت نور حرکت میکنیم؟آیا این ریشه در غریزه ما ندارد که ترجیح میدهد ما در تاریکی ها پرسه نزنیم؟در این مقاله ویدیویی سعی میکنیم از اهمیت استفاده از نور و بازی کردن با غرایز بازیکن در بازی، صحبت کنیم!
راه حل
نور میتواند به عنوان یک راهنما برای بازیکن در جهت مسیریابی کمک بسیاری کند. بازیکن به شکلی طبیعی و غریزی به دنبال نور میرود. در بازی هم در نقاط و محیط هایی که نور باشد، ناخودآگاه به آن سو حرکت میکند. نور چشمکزن قرمز رنگ میتواند نماد خطر عمل بکند و یا رنگ زرد در در یک بازی شاید معنای خاصی داشته باشد. این مسئله کمک می کند تا تعداد UI ها را کم و بازیکن را هرچه بیشتر در دنیای بازی غرق کنیم. نور میتواند معنا های دیگری هم داشته باشد و مایه برانگیختن حس کنجکاوی در بازیکن شود و یا نشان دهنده رسیدن به نقطه ای امن باشد. در هر صورت به تجربه نهایی بازیکن کمک بسیاری میکند.
نمونه خوب
نمونه ای خوب این مسئله در جای جای بازی Inside مشهود است.
همچنین در بازی Mirror’s edge کاربرد رنگ ها برای نشان دادن کاربرد سطوح به وضوح دیده میشود.
شما چه نمونه های خوبی برای این قضیه مشاهده کردهاید؟
با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.