نکات طراحی بازی: کوله پشتی

نکات طراحی بازی: کوله پشتی

در این مقاله ویدیویی از مجموعه نکات طراحی بازی، به سیستم اینونتوری یا کوله پشتی در بازی می‌پردازیم و می‌بینیم که یک سیستم کوله پشتی خوب چه ویژگی هایی دارد.

کوله پشتی

سیستم اینونتوری یا کوله پشتی در بازی‌ها مثل سایر سیستم‌ها در طول زمان به انواع شکل ها استفاده شده است و با آزمون و خطا در بازی های مختلف به ویژگی های اصلی که بازیکنان نسبت به آن ها نگرش مثبت داشته‌اند، رسیده ایم. هر طراح بازی باید این ها را مد نظر داشته باشد. یک سیستم اینونتوری یا کوله پشتی خوب دارای چهار ویژگی است که در پایین به آن می‌پردازیم.

1_دسترسی سریع

ویژگی اول اینکه بازیکن دوست دارد که به آیتم های مورد علاقه‌اش به سرعت دسترسی داشته باشد. این است که داشتن دکمه های میانبر برای دسترسی سریع به این آیتم ها بسیار مهم می‌باشد.

2_دیدن آیتم ها

ویژگی دوم اینکه بازیکن دوست دارد تا آیتم های کمیاب یا قوی را که پیدا می‌کند و به مرور با آن ها قوی‌تر می‌شود را ببیند. به بازیکن این امکان را بدهید تا این آیتم ها را از نزدیک ببیند.

3_آواتار

ویژگی سوم اینکه آواتاری از کاراکتر اصلی در اینونتوری داشته باشید؛ زیرا این برای بازیکن بسیار خوشایند است که کاراکتری را که به مرور قوی کرده است، با آیتم‌هایی که پیدا نموده، ببیند.

4_محدودیت

⁦⁩ویژگی چهارم این که داشتن محدودیت برای کوله پشتی کمک می‌کند تا یک المان دیگر به گیم پلی بازی اضافه شود و آن مدیریت کوله پشتی است که می‌تواند جذابیت خود را داشته باشد.

با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.