چرا برخی بازی ها با اینکه فقط در یک زمینه خوب عمل کردهاند، فروش خوبی داشته اند؟ برخی بازی ها هم که مورد پسند مخاطبان قرار گرفته بودند، هرگز به مرحله انتشار نرسیدند و یا بعد از انتشار موفقیت چندانی کسب نکردند. آیا فرمولی برای موفقیت بازی ها وجود دارد که برخی آن را میدانند و برخی هم نه؟ در این مقاله ویدیویی به همین موضوع میپردازیم و این فرمول جادویی را با شما به اشتراک میگذاریم.
فرمول
فرمول موفقیت بازی بر سه چیز استوار است که با تلفیق درست آن ها میتوان به یک محصول خوب رسید. نبود هر کدام از آنها و یا نبود هماهنگی و تناسب میانشان آسیب های جدی بر موفقیت نهایی بازی وارد میکند.
1-ایده: ایده خوب و نوآورانه یکی از پایه های هر بازی موفقی است. داشتن امکانات و نیروی انسانی و منابع مالی و… در حالی که ایده بازی برای مخاطب جذاب نیست، مثمر ثمر نخواهد بود.
2-تیم: تیم خوبی که میان اعضا ارتباطات به شکل صحیحی باشد، پایه دوم بازی های موفق است. از طرفی شناخت توانایی های تیم به عنوان یک کل و هر یک از اعضا به عنوان یک جزء، کمک میکند تا میزان تحقق ایده را پیشبینی کنیم و در صورت لزوم ایده را اصلاح و دست یافتنیتر و یا عوض کنیم. بهترین ایده ها بدون وجود تیمی که آن را عملی کنند و به پایان برسانند، در حد ایده باقی خواهند ماند.
3-مخاطب: پایه سوم بازی های موفق، داشتن مخاطب مشخص است. بهترین ایده و بهترین تیم، نتیجه اش یک بازی زیبا میشود. بازی های زیبا اما لزوما به لحاظ تجاری موفق تخواهند شد. اگر هدف مالی هم نباشد باز نمیتوان آن را موفق نامید چون به دست مخاطبانی که مشتاق آن بودهاند، نرسیده است. بازی اگر بازی نشود، به چه کار میآید؟ داست مخاطب مشخص و جذب او و عملکرد مطابق میلش ضامن موفقیت بازی است. در بین انبوه بازی ها که هر روز و حتی هر ساعت منتشر میشود، باید کاری کرد تا بازی ما به چشم آید. خوب بودن بازی به لحاظ بصری یا گیم پلی و… به تنهایی کافی نیست.
بازی های موفق را میشناسیم. از بازی هایی که به گمان شما خوب بودند و یا میتوانستند خوب باشند ولی به یکی از علل بالا موفق نشدند، چه نمونه هایی برای معرفی میشناسید؟ لطفا با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.
با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.