بیشک نوآوری در بازی، نکته مثبتی است اما آیا همیشه اینگونه است؟ آیا نوآوری بیش از حد باعث احساس بیگانگی نسبت به بازی در بازیکن نمیشود؟ در این مقاله ویدیویی به بحث راجع به نقطه تعادل در نوآوری و حفظ استانداردهای پذیرفته شده توسط مخاطبان در طراحی بازی میپردازیم.
راه حل
صنعت بازی سازی، صنعت نوپایی است؛ اما اصول طراحی بازی به زبانی جهانی تبدیل شدهاند. در حالی که نوآوری تنها راه بازیسازان مستقل برای رشد کردن است، اصول طراحی را زیر پا گذاشتن، به احتمال بسیار زیاد بازیکن را دچار سردرگمی میکند. برای مثال از بشکه های قرمز انتظار میرود که با شلیک کردن منفجر شوند و این اصلی است که در بسیاری از بازی ها رعایت میشود. از گیاهان سبز رنگ انتظار میرود که جان بازیکن را پر کنند و یا قلب نماد تعداد جانهای بازیکن است و… . مگر اینکه دلیل خوبی برای شکستن چنین اصولی دارید، در غیر اینصورت بهتر است که این اصول را زیر پا نگذاریم.
شما چه نمونه های خوبی برای این قضیه مشاهده کردهاید؟
با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.