معرفی مداوم چالش های جدید

نکات طراحی بازی: معرفی مداوم چالش های جدید

در این مقاله ویدیویی از مجموعه نکات طراحی بازی، به موضوع چالش ها و تنوعشان در بازی می‌پردازیم و خواهیم دید که معرفی مداوم چالش های جدید و جلوگیری از تکراری شدن بازی از این طریق، چه تاثیر زیادی بر تجربه کلی بازیکن می‌گذارد.

چالش ها متنوع

برای درگیر نگه داشتن بازیکن با بازی، می‌توانیم چالش های جدیدی را برای او خلق کنیم که یک نمونه بسیار خوب برای این قضیه بازی Assassin’s Creed: Syndicate می‌باشد که بازیکن را با تغییر دادن مداوم نحوه بازی و سوییچ کردن بین انواع مختلف گیم پلی، درگیر بازی نگه می‌دارد. بازی هیچ وقت تکراری نمی‌شود چون به محض اینکه بازیکن با سیستم مبارزه آشنا می‌شود، بازی سیستم مخفی کاری را به او معرفی می‌کند که نیازمند یک روش کاملاً متفاوت است. وقتی هم که بازیکن به اندازه کافی در بخش مخفی‌کاری خوب شد، بازی مسابقات اسب سواری را به او معرفی می‌کند و در نهایت برای جلوگیری هر چه بیشتر از تکراری شدن بازی، شما می‌توانید میان دو کاراکتر که هر کدام قابلیت شخصی سازی جداگانه دارند، یکی را انتخاب کنید و در مراحل دیگر، از دیگری استفاده کنید و همچنین می‌توانید مهارت های جداگانه‌ای را برای هر یک در بخش مهارت ها، برگزینید.

شما هم مثال‌هایی را برای شیوه های استفاده از دوربین برای روایت داستان، بگویید.

با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.