نکات طراحی بازی: غافلگیری

نکات طراحی بازی: غافلگیری

دیر یا زود بسته به نوع بازی، بازیکن با روند بازی آشنا شده و به آن عادت می‌کند. در چنین حالتی بازی از حال و هوای جذاب بودن خارج و به یک روند تکراری یا یک روتین تبدیل می‌شود. در این مقاله می‌کوشیم که یکی از راه‌های جلوگیری از این را با هم بررسی کنیم.

راه حل

پیش از هر چیز ما باید بدانیم که در چه نقطه‌ای از بازی است که بازیکن ها به احتمال زیاد با روند بازی آشنا شده‌اند و برایشان کم‌کم جذابیت خود را از دست می‌دهد تا پیش از چنین نقطه‌ای شروع کنیم به ارایه المان های جدید یا جزئیات جدید و یا ایجاد نوعی چالش در داستان بازی و… تا بازیکن را را غافلگیر کنیم و بازی جذابیت خود را حفظ کند.

نمونه خوب

نمونه بسیار خوب این قضیه در بازی last of us بود زمانی که joel زخمی شد که بازی را به شدت تحت تأثیر قرار داد و کمک کرد تا بازی حال و هوای تازه‌ای پیدا کند. نمونه دیگر بازی farcry 3 است که بازیکن با پیشروی در بازی قابلیت های جدیدی را به دست می‌آورد و این به شدت شیوه بازی کردن او را تغییر می‌دهد. این البته چیزی نبود که طراحانش به آن بسنده کنند. وقایع غیر منتظره و رفتن به محیط های کاملا جدید هم جزو غافلگیری ها محسوب می‌شد.

شما چه نمونه های خوبی برای این قضیه مشاهده کرده‌اید؟

با انتقادات و پیشنهادات خود کمک کنید تا ما بهتر شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.