مسیر یادگیری بازی سازی

حسین براتی پرسیده شده در 3 سال پیش
سلام وقتتون بخیرمن شما رو در اینستاگرام دنبال می کنم می خواستم بگم که خیلی محتواهای خوبی میسازید واقعا عالیه و کاملا مشخصه که مجرب هستید…حقیقتش من هدفم اینه که بازیساز شم(ترجیحا در حوضه برنامه نویسی)و بازیهایی رو بسازم که دوست دارم و عاشقانه کار کنماما تصمیم گرفتم درس بخونم و برم دانشگاه و با رتبه خوب کنکور، برم خارج و اونجا بازیسازی رو یاد بگیرم(چون طبق تحقیقاتی که کردم توی ایران رشته چندان مرتبطی با بازیسازی وجود نداره و مرتبط ترین رشته برای کسی که می خواد برنامه نویس بازی بشه مهندسی کامپیوتره)..اما از طرفیم دوست ندارم سالیان سال طول بکشه تا بخوام بازیسازی رو به صورت جدی شروع کنم و دوست دارم هرچه سریع تر در راستای اهدافم قدم بگذارم..ولی طی تجربیاتی که از بازیسازی داشتم پی بردم که بازیسازی فرّاره و اگه یه مدت ازش دور شی یادت میره چی به چیه..من الان کلاس نهمم و اگه بخوام روی بازیسازی وقت بزارم نهایتا می تونم تا آخر کلاس دهم وقت بزارم(اگر که بخوام رتبه کنکور خوبی بیارم و برم خارج،چون در اون صورت باید وقت زیادی صرف درس خوندن کنم و نمیشه که بازیسازی هم یاد بگیرم)در نتیجه مطالب بازیسازیی که یاد گرفتم در طی دوسالی که ازش دور میمونم(یعنی یازدهم و دوازدهم)از ذهنم میره..پس دوراه میمونه۱.درس بخونم و حداقل تا کنکور بازیسازی نکنم(اما زبانم رو به صورت اصولی تقویت کنم)۲.درس چندانی نخونم و یک دیپلم و لیسانس الکی بگیرم اما روی بازیسازی وقت بزارممن راه دوم رو بیشتر دوس دارم اما.. راه اول اگر بتونم برم خارج خیلی خوب میشه به علاوه اینکه توی راه اول زبانم رو هم تقویت می کنم.. بازم اونقدر از انتخابم مطمئن نیستم چون ۱.وقتی این دوره های شمارو هم می بینم افسوس میخورم که نمی تونم حداقل تا سه سال از این دوره ها استفاده کنم و برسم به رویاهام۲.مدرسه و دانشگاه درس های غیر مرتبط به بازیسازی زیاد داره و بخش زیادی از عمر آدم تلف میشه..اینارو نوشتم تا ببینم نظر شما چیه چون بازم شما تجربتون از من و امثالم خیلی بیشترهممنون میشم کمکم کنید🌹🙏

1 سوال
امیر نظری عضو سایت پاسخ داده شده در 3 سال پیش

سلام دوست عزیز
پاسخ شما رو در چند بخش میدم:

  • اول اینکه اگه واقعا به بازی سازی علاقه دارید و میخواید در آینده به عنوان یک شغل از اون درامد داشته باشید تردید نکنید هرچه سریع تر یادگیری بازی سازی رو شروع کنید به نفع شماست و اصلا در شروع یادگیری تاخیر نکنید. من هم مثل شما بازی سازی رو از زمان مدرسه و از سوم راهنمایی شروع کردم. مطمعن باشید چیزهایی که الان یاد میگیرید و تجربه ای که با ساختن بازی خودتون به دست میارید قطعا در آینده به کمک شما میاد (حتی اگه یک سال یا دوسال بینش وقفه بیوفته) و تو ساخت بازی های آینده کمکتون میکنه. اگه الان شروع نکنید بعدها حسرت میخورید که زمان زیادی رو برای تجربه کردن از دست دادین.
  • دوم اینکه بهتون توصیه میکنم اصلا توی زمان بازی سازی تون وقفه نندازید. نه به خاطر اینکه فرار باشه و از ذهنتون بپره. بلکه اگه وقفه بندازید زمان رو از دست میدین. من همیشه حسرت یک سالی رو میخورم که به خاطر کنکور از بازی سازی فاصله گرفتم و وقتی برگشتم متوجه شدم که دوستان و هم تیمی هام چقد در این یک سال پیشرفت کردن و موفقیت به دست آوردن. نمیگم کنکور رو کاملا رها کنید ولی بازی سازی رو هم کاملا رها نکنید:) درس رو رها نکنید و در کنار درستون حتما بازی سازی کنید. اگه میخواهید موفق بشید باید انرژی و زمان بیشتری بگذارید.
  • سوم اینکه بنده خودم در دانشگاه رشته مهندسی نرم افزار خوندم (نزدیک ترین رشته به حرفه برنامه نویسی). به جرات میتونم بگم که دانشی که توی خود کار و از طریق جست وجو در اینترنت و دیدن ویدیوهای آموزشی یوتیوب به دست آوردم رو اصلا از دانشگاه نمیتونستم به دست بیارم. حتی بودن کسانی که رفتن خارج از کشور به امید اینکه اونجا رشته مخصوص بازی سازی بخونن و همه فن حریف بشن ولی طبق گفته خودشون دانش اصلی شون رو توی کار به دست آوردن و درس های دانشگاه صرفا کمی بهشون توی کارشون کمک کرده. بازی سازی، حرفه ای بشدت مهارتی هست (مخصوصا گیم دیزاین) و شما این مهارت ها رو فقط توی کار میتونید به دست بیارید.
    در آخر هم براتون توی مسیر هینجان انگیزی که در پیش دارید آرزوی موفقیت میکنم