ساخت بازی مستقل برای کامپیوتر

محمد آقایی پرسیده شده در 3 سال پیش
سلام.
من مدت زیادی نیست که بازی سازی رو شروع کردم و در حال حاضر یک تیم کوچیک ۳ نفره شامل برنامه نویس و ارتیست دارم که خودم طراحی بازی و هم برنامه نویسی رو انجام میدم.
با اینکه داریم برای کافه بازار بازی کژوال می سازیم ولی علاقه اصلیم ساخت بازی داستان محور برای کامپیوتره.
برای انتشار بازی روی مارکت پی سی سایت هیولا در حال فعالیته ولی حجم کاربری زیادی فکر نکنم در حال حاضر داشته باشه.
ممنون میشم اگه در این مسیر منو راهنمایی کنید که برای شروع فعالیت در این زمینه کدوم سمت برم.

1 سوال
مهدی صدری عضو سایت پاسخ داده شده در 3 سال پیش
سلام محمد عزیز؛
هر کدوم از ما که با عشق و انگیزه برای ساخت بازی‌های خاصی وارد دنیای بازی‌سازی شدیم، نباید اون انگیزه رو فراموش کنیم. متاسافانه بعضی فضاسازی ها، بازی‌سازهای تازه‌کار رو به سمت و سوی خاصی سوق میدن. مثل این فکر که فقط بازی‌های Free2Play پول‌ساز هستن و تنها راهی که برای درآمدزایی در ایران وجود داره ساخت این بازی‌هاست.

یک معیار جالبی آقای فصیحی (از بازی‌سازهای مطرح کشورمون) ارائه دادن که ببینید چه چیزی براتون اولویت اول هست. آیا پول اول هستید؟
اگه پول، اولویت اول براتون نیست، پیشنهاد من اینه به خاطر درآمدزایی کوتاه‌مدت مسیرتون رو تغییر ندین و حتما سراغ اولویت اول‌تون برید و سعی کنید با آموزش دیدن و تجربه کردن برای همین اولویت اول‌تون پیشرفت کنین. مطمئن باشین اگه درست و اصولی سراغش برید و بازی‌های درست و باکیفیت بسازین و منتشر کنین، حتما پول هم به سمت‌تون میاد.

در مورد بخش دوم سوال‌تون، اگه میخواین برای PC بازی بسازین، مسیرش وجود داره. همونطور که اشاره کردین، “هیولا” یک پلتفرم خوب برای انتشار این بازی‌ها در داخل ایران هست. اما پیشنهادم اینه که حتما به بازار بین‌المللی هم فکر کنید. با ساخت بازی‌های جالب و خوب قطعا میتونین با بازاریابی درست به صورت بین‌المللی هم بازی‌تون رو منتشر کنین و موفق بشین. تو دوره بازی‌سازشو (bazisazbash.com/bazisazsho-course) به جوانب مختلف ساخت بازی می‌پردازیم؛ از ساخت بازی خوب و انتشارش (هم Android هم PC) گرفته تا بازاریابی درست و اصولی. پیشنهاد میکنم حتما تو این دوره شرکت کنین چون علاوه بر آموزش‌های فوق‌العاده‌ای که داره، به صورت قدم به قدم پشتیبانی و راهنمایی‌تون می‌کنیم.

درنهایت اگه درباره مواردی که در بالا توضیح دادم یا هر مورد دیگه‌، نکته یا سوالی دارین همینجا میتونین بپرسید و در خدمت‌تون هستم.

باآرزوی موفقیت