‌در این قسمت از مجموعه نکات طراحی بازی، به مکانیک دویدن در بازی می‌پردازیم.‌ ‌همچنین نمونه هایی برای این نکته در دنیای بازی، معرفی می‌کنیم و نظر شما را در این باره جویا می‌شویم.‌

مکانیک دویدن

دویدن یکی از مکانیک های پرکاربرد در بازی ها است و به همین دلیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. انیمیشن دویدن از سه بخش تشکیل شده است:بخش ما‌بین ایستایی و دویدن و بخش دویدن و بخش مابین دویدن و ایستایی. بسته به این که ژانر بازی شما چه چیزی باشد، شما باید مدت زمان بین هر یک از این حاللت را به خوبی مشخص کنید. برای مثال اگر بازی شما یک بازی پلتفرمر یا یک بازی ماجراجویی است که در آن حرکت از اهمیت بالایی برخوردار است، این نکته چیزی است که شما می‌بایست مدت زمان زیادی را صرف آن کنید.

نمونه

بازی Super Meat Boy به خاطر کنترل خوبش مشهور است و نمونه خوبی است برای این که شما آن را تحلیلش کنید و از آن یاد بگیرید. در ویدیو بالا، در مورد این موضوع بیشتر صحبت کرده و بخش هایی از این بازی را نمایش داده‌ایم.

شما هم مثال‌هایی را برای شیوه های استفاده از این نکته در بازی‌ها، بگویید.

با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.

Recent Posts

بازی‌سازی مستقل در مقابل بازی‌سازی غیرمستقل

در یک تعریف کلی، بازی‌سازی را می‌توان به دو دسته بازی‌سازی مستقل و بازی‌سازی غیرِ…

2 سال ago

بازی سازی با یونیتی ؛ چرا برای بازی سازی یونیتی را انتخاب می‌کنیم؟

یونیتی یک موتور بازی‌سازی و محیط یکپارچه توسعه (IDE) برای ساخت رسانه‌های تعاملی، به طور…

2 سال ago

3 افسانه راجع به بازی‌سازی که خوشبختانه حقیقت ندارند

همواره برای شروع بازی‌سازی توسط شما علاقه‌مندان، سوا‌ل‌هایی از ما پرسیده می شود.

2 سال ago

برنامه نویسی بازی چیست؟ از کجا شروع کنیم؟

یک مرور و نگاه کلی به برنامه نویسیِ بازی. می‌خواهیم از صفر ببینیم برنامه نویسی…

2 سال ago

از ساخت 4 روزه یک بازی توسط دو نفر تا موفقیت میلیون دلاری!

در این مقاله به سراغ معرفی بازی سلست رفتیم که یکی از موفق‌ترین بازی‌های مستقل…

2 سال ago

سیستم مورد نیاز برای شغل بازی سازی

ساخت یک بازی کامپیوتری مراحل زیادی دارد از ایده‌ و تهیه طرح کلی خط داستانی…

2 سال ago