در این استریم جذاب ما درباره نکات ریز بازی سازی صحبت کردیم که می تواند خیلی برای شما کمکی باشد
نه تنها درباره بازی صحبت کردیم و به بررسی آن پرداختیم به مستند سازندگان این بازی نیز وارد شدیم و آن را از اول تا آخر مشاهده کردیم.
در این بین یک سری نکات مهمی بودند که به آنها تاکیدی اشاره کردیم.
با متن یا خود ویدیو استریم همراه ما باشید🔰
حالا چندین نکته مهم از استریم را در این جا بهصورت متن مینویسیم تا افرادی که دوست دارند متن را بخوانند از این متن استفاده بکنند:
نکته اول – در همان اول که بازی شروع میشود آموزش بازی بهگونهای نباشد که همه اعمال و کنترل بازی را یکجا به بازیکن نشان دهد .
نکته دوم- بهتر است در هر مرحله بهصورت جداگانه مکانیکهای بازی را آموزش دهیم.
نکته سوم- آموزش مکانیک بازی، به بازیکن باید به گونه تجربه شدنی برای بازیکن باشد.
نکته چهارم- بعد از آنکه مکانیکهای بازی را به بازیکن یاد دادیم، چند مرحله بعد از آنها بگذاریم تا مکانیک هایی که بازیکن یادگرفته است را برای او مرور کنیم تا متوجه شود که یاد گرفتهاست یا خیر.
نکته پنجم-در بازی از چک پوینت یا دو بار آمدن از مکان نزدیک قبلی باید استفاده کنیم مخصوصاً برای بازیهایی که در آن شکست خوردن احتمالاً زیاد است و نیاز است که سریع بازی دوباره شروع شود.
نکته ششم-اگر بتوانیم یک حالتی را پیاده کنیم که در بازی بتوانیم تعداد تلاشهای بازیکن را به خود بازیکن نشان دهیم، بازیکن احساس قوی شدن و قدرتمند شدن در بازی را خواهد کرد.
نکته هفتم-کاری کنیم که بازیکن بهصورت تدریجی آن چیزهایی که یاد گرفتهاست را مرور کند و چیزهای جدیدی به آن مکانیک هایی که قبلاً یاد گرفتهاست اضافه کنیم.
نکته هشتم-سعی کنید در ساخت بازیتان تا جای ممکن از عناصری که تکرار میشوند به صورتهای مختلف در بازی استفاده کنید مثل صدا مثل نور یا هرچیز دیگری که فکر میکنید میتوانید.
نکته نهم- وقتیکه میدانید کار شما که انتخاب کردهاید درست است، آن را ادامه دهید و تا جاییکه میتوانید در آن پیش بروید هرچند قدرت هر شخص زیاد است ما هستیم که خودمان را دستکم میگیریم.
نکته دهم- بهصورت تکنفره دونفره سهنفره چهارنفره پنجنفره و الا به بالا میتوان از حتی مقدار کم یعنی دو نفر نیز استفاده کرد در زمینه ساخت بازی ، و بازیه جذاب ساخت. منظور از بازی جذاب بازی ترپلإی نیست، منظور یک بازی است که افراد مختلف را به خود جلب میکند و آنها را وادار میکند که آن بازی را تا انتها پیش ببرند.
نکته یازدهم- اگر یک تیم کوچک بازیسازی داریم، باید وظایف ساخت و اعمالی که برای انجام این پروژه داریم را، بین اجزای آن تیم حتی دونفر، تقسیم کنیم تا کارها تا حد ممکن درست پیش بروند.
نکته دوازدهم- هم میتوان بازی کرد، هم میتوان بازی ساخت، و هم میتوان مثل آدم بزرگهاً پول درآورد.
نکته سیزدهم- در هنگام انجام یک پروژه مثل بازیسازی، باید برای آینده خودتان در آن پروژه نیز هدفگذاری کرده باشید تا بتوانید پروژههای بعدی بازیسازی خودتان را هم ایجاد کرده و پیش ببرید.
نکته چهاردهم- اگر فقط برای پول درآوردن وارد بازیسازی شدهاید، بهشدت توصیه میکنم هرچه زودتر از آن خارج شوید چون جای اشتباهی وارد شدهاید . بازیسازی و ادامه دادن پروژههای بازیسازی نیز یک کار بهشدت سختی است و هر کسی نمیتواند آن را انجام دهد، بهجز افرادی که از ته دل و عاشقانه آن را دوست داشته باشند و حاضرند برای آن هر کاری انجام دهند.
نکته پانزدهم- بازیسازی نیز مانند کارهای دیگر ریسک دارد، ممکن است شما یک پروژهای را انجام دهید و به پایان برسانید اما بعد از انتشار آن حتی در صورت وجود مشتریان بسیار درآمدی از آن نداشته باشید و اگر شما آدم ضعیفی باشید که فقط بهدنبال پول درآوردن از آن بازی هستید، سریعاً بازیسازی را ترک خواهید کرد.
نکته شانزدهم- شما باید هدف اصلیتان از ساخت بازیه خود، کیفیت در بازی باشد نه کیفیت در پول درآوردن اگر کیفیت بازی شما خوب و جذاب و عالی باشد مسلماً پول باکیفیت نیز بعد از انتشار آن خواهید گرفت.
نکته هفدهم-انتظار آن را نداشته باشید که در همان پروژه اول از بازیسازی خودتان از آن پول به دست بیاورید، شما باید چندین پروژه مختلف انجام دهید تا بتوانید تجربههای عالی در خود به وجود بیاورید درنهایت به کسب درآمد نیز خواهید رسید.
نکته هیجدهم- بازیسازان خوب بازی سازانی هستند که میخواهند خودشان یک حرف جدیدی را بزنند، یعنی یک بازی جدیدی خودشان بسازند نه اینکه از بازیهای دیگران کپی کنند و یک چیز عجیب غریبی به وجود بیاورند، این بازیسازان بازیهای خاص خودشان را میسازند.
نکتهی نوزدهم – سعی کنیم که در این زمینه و هر زمینهای که هستیم مطالعه داشتهباشیم، و آن چیزهایی را که مطالعه کردیم را بعد از چند ماه یا بعد از یکسال دوباره مطالعه کنیم چرا… چون بعد از این مدت طولانی ذهنیت ما عوض شدهاست و ما میتوانیم درک جدیدی از آن خواندهها به دست بیاوریم حتی اگر قدیمی باشند.
نکتهی بیستم- دیگران شاید درباره کار شما اشتباه فکر کنند و فکر کنند که کاری که انجام میدهید مثلاً بازی میسازید یک کار بسیار آسان و سطحی است و هر کسی میتواند انجام دهد، اما اینگونه نیست شما باید تمام وجود خود را بگذارید تا نتیجه خوب بتوانید در آن بازی ایجاد کنید و بعد از این نتیجه خوب که ایجاد کردید خودتان بعداً نتایج خوب به دست بیاورید پس با حرف دیگران کار خودتان را عوض نکنید آنچیزی که درست است را ادامه دهید و در مسیر خود قویتر شوید.
نکته بیست و یکم- وقتیکه بهصورت تکنفره یا دونفره درحال کار کردن بر روی پروژه بازیسازی خود هستید، باید زمان بسیار بیشتری روی پروژه خودتان بگذارید حتی بیشتر از زمانیکه برای یک قسمت از ساخت پروژه اختصاص میدهید را باید به کل پروژه و جزئیات دیگر آن اختصاص دهید نباید از کار خودتان بزنید چون کار شما طولانیتر میشود.باید سعی کنیم در انجام وظایف پروژه خود منظم باشیم تا کارمان طبق همان چیزی که برنامهریزی کردهایم تا حد ممکن درست پیش برود.
نکته بیست و دوم- سعی کنید تمام دقت خود را بر روی پروژه خودتان بگذارید و کار خود را تمام کنید حتی اگر دیگران بگویند این چه کار مزخرفی است، چون آینده شما، به نتیجهای برسید که آرزو و رؤیای همه آن افرادی بود که شما را دست میانداختند.
نکته بیست و سوم- وقتیکه در حال ساخت بازی خودتان هستید، آن را در شبکههای اجتماعی یا مکانهایی که اشخاص زیادی در آن هستند به اشتراک بگذارید تا بتوانید از نظر دیگران نیز در پروژه خودتان استفاده کنید و تا جای ممکن نتایج را بهصورت کاربر پسند درست کنید.
نکته بیست و چهارم- اگه فکر میکنین که ایدهتون خیلی خوبه اگه فکر میکنید که کارتون خیلی خوبه اگر فکر میکنید که بازیتون خیلی خوبه، و به کار خودتان ایمان دارید از کارتان دست نکشید و با تمام قوا حتی از قبل هم بیشتر کارتان را پیش ببرید .
نکته بیست و پنجم- باید در شبکههای اجتماعی با مخاطبین در ارتباط باشیم، سعی کنیم چند مکان برای بازاریابی بازی خود و گرفتن نظرات دیگران داشته باشی ، با این کار میتوانیم مسیر حرکت پروژه خود را تا حد امکان به سمت پیروزی بهتر بیشتر سوق دهیم.
نکته بیست و ششم- اگه بازی پریمیام درست کردهاید یعنی نوع فروش آن بهصورت پریمیام است باید بازی شما در همان اول انتشار بهصورت بسیار گسترده و زیاد دیده شود تا مقدار بازگشت وجه از لحاظ هزینه متناسب با همان مقداری باشد که تبلیغات انجام دادهاید.
نکته بیست و هفتم- باید برنامهریزی داشتهباشیم برای قبلاز فروش و برای بعد از فروش و حتی برای استفاده کردن از آن وجههایی که به دست آوردهایم، تا سرگردان نباشیم و از آنها در جای درست استفاده کنیم.
اگر هم دوست داشتید میتوانید استریم فان و پر از نکته و بررسی بازی سوپر میت بوی را ببینید 🌟
موارد دیگر