در این مقاله ویدیویی از مجموعه نکات طراحی بازی، به موضوع روایتگری با دوربین و القای احساسات مختلف با آن میپردازیم و خواهیم دید که طراحی خوب دوربین و حرکات به موقع و مناسبش چه تاثیر زیادی بر تجربه کلی بازی میگذارد.
دوربین روایتگر
داستانگویی با دوربین به روش های گوناگونی صورت میگیرد. این امر در بازی های سه بعدی تنوع بیشتری دارد چون که دوربین در جهات بیشتری میتواند حرکت کند. نزدیک بودن دوربین به بازیکن و مثلا قرار گرفتن آن در پشت کاراکتر و نزدیک بودنش به او در بازیکن حس نزدیکی بیشتری به کاراکتر بازی ایجاد میکند. هر چه دوربین به کاراکتر نزدیکتر باشد توجه بازیکن و تمرکزش بر محیط پیرامون هم، بیشتر میشود.
شما هم مثالهایی را برای شیوه های استفاده از دوربین برای روایت داستان، بگویید.
با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.