نکات طراحی بازی: کاراکتر کوچک

نکات طراحی بازی: کاراکتر کوچک

چرا کاراکتر بازی های پلتفرمر و عمدتاً بازی هایی که نیازمند حرکت دقیق هستند، کوچک است؟ این مقاله را از دست ندهید تا پرده از این راز برداریم.

کاراکتر کوچک

بعد از طراحی کاراکترتان طبیعتاً می‌خواهید که در دنیای بازی قابل مشاهده باشد. اگر قصد ساخت بازی پلتفرمر یا بازی‌هایی که نیازمند حرکت دقیق هستند را دارید، حتماً کاراکتر خود را کوچک درست کنید. هرچه کاراکتر کوچک‌تر باشد دوربین به حرکت کمتری نیازمند خواهد بود. این قضیه خصوصا برای حالاتی مناسب است که دوربین شما حالت ایستا دارد یا کمتر حرکت می‌کند. کوچک بودن شخصیت، کنترل آن را ساده‌تر می‌کند. در صورت بزرگ بودن دوربین، لازم است که حرکت زیادی بکند. این مسئله باعث کاهش دقت بازیکن می‌شود و بر تجربه بازی‌های مبتنی بر حرکت دقیق آسیب می‌زند. حال که می‌دانیم چرا ویژگی مشترک بازی های پلتفرمر، شخصیت کوچک نسبت به جهان بازی است، یک نمونه را با هم ببینیم.

نمونه

شخصیت اصلی بازی Celeste یعنی Madeline نسبت به جهان بازی بسیار کوچک است. به لطف همین سایز کم، دوربین کمتر حرکت می‌کند و بازیکن می‌تواند به راحتی بخش زیادی از صحنه بازی را ببیند. همین باعث داشتن کنترل بیشتر روی کاراکتر می‌شود.

با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.