نکات طراحی بازی: مهارت محوری

نکات طراحی بازی: مهارت محوری

‌در این قسمت از مجموعه نکات طراحی بازی، به موضوع مهارت محور بودن گیم پلی خواهیم پرداخت و اینکه رابطه مهارت بازیکن و انواع ارتقا‌هایی که در اختیار او است، چیست.‌ ‌همچنین نمونه هایی برای این نکته در دنیای بازی، معرفی می‌کنیم و نظر شما را در این باره جویا می‌شویم.‌

پروژه اول

بازی باید به گونه‌ای طراحی شود که مهارت بازیکن به عنوان بخشی از روند پیشرفت در بازی باشد. به عبارتی پیشرفت بازیکن در اعداد و ارقامی مانند میزان جان و یا قدرت ضربه و… خلاصه نشود بلکه بهبود بازیکن و مهارت او مد نظر قرار گیرد. بازی Cuphead نمونه‌ای خوب است. این بازی بسیار سخت و غیر بخشنده است و جذابیتش هم به همین است. بازی های این چنینی به بازیکن اجازه می‌دهند تا از پروسه آموزش مهارت‌شان و غلبه بر چالش‌ها لذت ببرند. این به معنی نیست که پیشرفت هایی از جنس به‌ دست‌آوردن جان بیشتر یا قدرت ضربه بیشتر و یا سلاح های جدید و… بد است.

شما هم مثال‌هایی را برای شیوه های استفاده از این نکته در بازی‌ها، بگویید.

با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.