نکات طراحی بازی: محوطه امن

نکات طراحی بازی: محوطه امن

سخت بودن یا هیجان زیاد، جزو شاخصه اصلی برخی بازی ها است‌؛ اما آیا باید این ویژگی در همه حال خودنمایی کند؟ این قطعا بازیکن را زده خواهد کرد. در این مقاله ویدیویی از مجموعه نکات طراحی بازی در مورد محوطه های امن یا اتاق های ذخیره خواهیم گفت.

راه حل

‌حتی سخت‌ترین بازی ها از این نکته استفاده می‌کنند؛ تا بازیکن فرصت استراحت، آمادگی دوباره و… بیابد. حتی هیجانی‌ترین بازی ها گاهی به بازیکن فرصت آرامش یافتن می‌دهند. ‌آیا غیر از این است که هیجان و ترس جز با حس آرامش و امنیت معنا پیدا نمی‌کند؟ ایجاد مداوم احساسات متضاد این چنینی باعث درک هر چه بهتر ویژگی اصلی چنین بازی هایی می‌شود. در واقع می‌توان گفت ایجاد حس امنیت و آرامش هر چند شاید در تضاد با حس هیجان و… بنماید اما در نهایت در جهت همان است و به تجربه نهایی بازیکن کمک شایانی می‌کند. نمونه خوب این نکته، بازی Resident Evil است که برای اتاق های امنش مشهور است.‌

شما چه نمونه های خوبی برای این قضیه مشاهده کرده‌اید؟

با انتقادات و پیشنهادات خود کمک کنید تا ما بهتر شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.