بسیاری فکر می‌کنند که در ایران نمی‌توانیم بازی‌سازی کنیم و چیزهایی مثل تحریم را بهانه می‌کنند تا دست به کاری نزنند. برخی هم گمان می‌کنند که می‌توان بازی ساخت؛ اما ساخت بازی کامپیوتر و بازی کنسولی بسیار سخت و انتشار روی این پلتفرم ها برای ما غیر ممکن است. در این ویدیو به این مسائل و سایر باورهای غلط در این زمینه می‌پردازیم. مثال های نقضی برای آن می‌آوریم و سعی می‌کنیم با این کار، کمک کنیم تا فعالیت خود را شروع کنید و این مانع های ذهنی را بشکنید.

شرایط ما

بسیاری گمان می‌کنند که به خاطر شرایط تحریم ما قادر به عرضه بازی خود در بازارهای بین المللی نیستیم و همچنین به خاطر عدم وجود قوانین مناسب و نقض حق کپی رایت، امکان عرضه داخلی بسیار محدود است. حقیقت این است که بازی هایی چون زولا را داریم که در بازار داخلی به موفقیت چشمگیری رسیده‌اند و همچنین بازی های مختلفی را داریم که با عرضه در بازار بین المللی از استیم گرفته تا گوگل پلی و سایر استور ها ثابت کرده اند که مانع تحریم قابل دور زدن است. بازی هایی را داریم که لزوماً روی اندروید منتشر نشده‌اند بلکه برای کامپیوتر یا حتی کنسول منتشر شده‌اند. تعدادی از این بازی های ایرانی را در ویدیو پوشش داده‌ایم.

شما چه نمونه های خوبی برای این قضیه مشاهده کرده‌اید؟

با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.

Recent Posts

بازی‌سازی مستقل در مقابل بازی‌سازی غیرمستقل

در یک تعریف کلی، بازی‌سازی را می‌توان به دو دسته بازی‌سازی مستقل و بازی‌سازی غیرِ…

2 سال ago

بازی سازی با یونیتی ؛ چرا برای بازی سازی یونیتی را انتخاب می‌کنیم؟

یونیتی یک موتور بازی‌سازی و محیط یکپارچه توسعه (IDE) برای ساخت رسانه‌های تعاملی، به طور…

2 سال ago

3 افسانه راجع به بازی‌سازی که خوشبختانه حقیقت ندارند

همواره برای شروع بازی‌سازی توسط شما علاقه‌مندان، سوا‌ل‌هایی از ما پرسیده می شود.

2 سال ago

برنامه نویسی بازی چیست؟ از کجا شروع کنیم؟

یک مرور و نگاه کلی به برنامه نویسیِ بازی. می‌خواهیم از صفر ببینیم برنامه نویسی…

2 سال ago

از ساخت 4 روزه یک بازی توسط دو نفر تا موفقیت میلیون دلاری!

در این مقاله به سراغ معرفی بازی سلست رفتیم که یکی از موفق‌ترین بازی‌های مستقل…

2 سال ago

سیستم مورد نیاز برای شغل بازی سازی

ساخت یک بازی کامپیوتری مراحل زیادی دارد از ایده‌ و تهیه طرح کلی خط داستانی…

2 سال ago