بازیسازی کار سادهای نیست. دانش برنامهنویسی، انیمیشنسازی، طراحی مدلهای دوبعدی یا سه بعدی و… تنها بخشهایی از همه آن چیزی است که برای ساخت یک بازی لازم است. با پیشرفت تکنولوژی بخشهایی از این فرآیند در دسترستر و سریعترر و سادهتر شده است تا طراحان بازی تمرکز بیشتری روی بخش خلاق داشته باشند. در این ویدیو به معرفی یک پکیج یونیتی میپردازیم که کمک میکند تا بازی خود یا حداقل یک پروتوتایپ از آن را بدون نیاز به دانش برنامهنویسی بسازید.
Playmaker
این پکیج از محبوبترین پکیج های موجود برای یونیتی است و فهمیدن علت این محبوبیت هم کار سختی نیست. ازتباط میان بخشهای مختلف یک تیم بازیسازی بسسیار مهم است. شاید لازم باشد که یک نفر در چند حوزه فعالیت کند. همیشه افرادی هم هستن که تمایل دارند به تنهایی پروژه مورد علاقه خود را به پیش ببرند.
این پکیج به هنرمندان، طراحان و در کل هر کس که زمینهای در برنامه نویسی ندارد تا با سایر اعضای تیم همکاری بیشتری داشته باشند و پروتوتایپی از آنچه در ذهن دارند درست کنند. تیمهای فاقد برنامه نویس و یا افرادی که به انهایی کار میکنند هم میتوانند از این پکیج یونیتی استفاده کنند. این پکیج فقط مناسب ساخت پروتوتایپ و پیاده کردن ایدهای اولیه نیست. از این پکیج میتوان باری ساخت یک بازی از ابتدا تا انتها هم استفاده کرد.
ویژگیهای جذاب
از این پکیج میتوانید در زمینه نوشتن کد، رسم گراف های انیمیشن، اشیاء اینتراکتیو یا تعاملی، هوش مصنوعی، ساخت کات سین بازی و… استفاده کنید. تقریبا در همه بخشها میتواند کار شما را راحت کند. هر جا که کم و کاستی وجود داشته باشد، میتوانید با کدنویسی اکشنهای جدیدی به این پکیج اضافه کنید و یا از اکشنهای ساخته شده توسط سایرین کمک بگیرید.
سیستم اکوسیستم امکان اشتراکگذاری اکشنهای ساخته شده توسط کاربران را فراهم کرده است و به لطف جامعه فعال استفادهکنندگان از این پکیج، کم و کاستی نخواهید داشت.
فیلِ سفیدِ طراحان بازی
این پکیج در ساخت بازیهایی نظیر: Hearthstone , INSIDE , Hollow Knight , The First Tree Observation , Dreamfall Chapters و غیره مورد استفاده قرار گرفته است. سازنده بازی موفق و جذاب The First Tree که به تنهایی این بازی را ساخته است، اقرار میکند که با توجه به زمینه هنریاش در یادگیری برنامهنویسی چندان موفق نبود و با کمک این پکیج توانست اولین بازی خود را ساخته و منتشر کند.