در این قسمت از مجموعه نکات طراحی بازی، به موضوع تاثیرگذاری بازیکن بر دنیای بازی و اینکه چه اینکه به چه شکلی این موضوع باید پیاده شود، میپردازیم. همچنین نمونه هایی برای این نکته در دنیای بازی، معرفی میکنیم و نظر شما را در این باره جویا میشویم.
اثرگذاری بر جهان بازی
جهان بازی باید به گونهای طراحی شود که در مقابل اعمال بازیکن عکس العمل نشان دهد. برای مثال اگر بازیکن به یک موفقیت بزرگ دست پیدا میکند، باید npc های بازی یا همان None Playable Characters درباره موفقیت بازیکن و اثر آن بر دنیایشان صحبت کنند. اگر بازیکن بدون لباس در خیابان راه میرود، مردم باید او را شماتت کنند. اگر بازیکن در حالی که مشغول دزدی کردن است، دیده شود بایستی صاحب مغازه متناسب با این عمل بازیکن واکنش نشان دهد. این نکته و سایر نکاتی که در مقالات قبلی گفته شده است دست به دست هم میدهند تا یک تجربه خوب برای بازیکنان فراهم شود. حتما مقالات دیگر ما را هم مطالعه بفرمایید.
نمونه
نمونه این مسئله بازی اسکایریم است. در این بازی وقتی اولین اژدهای خود را میکشید، در شهر خبرش را از زبان مردم میشنوید که در مورد شایعه کشته شدن یک اژدها صحبت میکنند.
شما هم مثالهایی را برای شیوه های استفاده از این نکته در بازیها، بگویید.
با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.