در این ویدیو از مجموعه نکات طراحی بازی در ادامه آنچه در مورد نقاط جالب و به یادماندنی گفته شد، میخواهیم در مورد اهمیت طراحی خوب هر یک از مراحل کوچکتر و پرداختن به جزئیات آنها هم صحبت کنیم.
اهمیت موضوع
فارغ از آنچه در مقاله های ویدیویی قبل گفته شد، در مورد نقاط جذاب مانند ساختمان های بزرگ و کوه ها و… که در ذهن بازیکن باقی میماند، بایستی همین اصول طراحی را در رابطه با محیط های کوچکمان هم به کار ببریم تا بازیکن با محیط ارتباط برقرار کند. برای رسیدن به این مقصود، بایستی به المان های موجود در محیط تنوع ببخشیم.
مثال
بازی DARQ نمونه خوبی برای مسئله است؛ از این جهت که در این بازی شما میتوانید بر روی دیوارها سقف و سطح زمین حرکت کنید و این مسئله میتواند موجب شود که بازیکن مسیر را گم کند. در این بازی برای جلوگیری از همین سردرگمی، المان های تکراری را کمتر استفاده کردهاند و سعی شده که محیط متنوع و به یاد ماندنی باشد.
شما چه نمونه های خوبی برای این قضیه مشاهده کردهاید؟
با انتقادات و پیشنهادات خود کمک کنید تا ما بهتر شویم.