بازیسازی و طراحی بازی جذاب است اما هدف نهایی رساندن بازی به دست بازیکنان است. در این مقاله به بازاریابی در شبکههای اجتماعی میپردازیم.
اهمیت موضوع
بازاریابی بازی، اگر از خود طراحی بازی و بازیسازی مهمتر نباشد، از آن اهمیتش کمتر نیست. علت این موضوع هم کاملا روشن است. سیل عظیمی از بازی ها ئدر طول یک سال یا حتی یک ماه یا یک هفته منتشر میشوند. به چشم آمدن و رسیدن به دست مخاطبان در این چنین بازاری کار بسیار مشکل و سختی است. ساخت یک بازی خوب دیگر به تنهایی ضامن موفقیت شما نخواهد بود.
چه باید کرد؟
برخی بازیها با داشتن ناشرهای قدرتمند در پشت خود شانس موفقیتشان را افزایش میدهند. بازیسازان مستقل اما همیشه از حمایتهای مالی و غیرمالی اینچنینی برخوردار نیستند. این اما مانعی غیرقابل عبور نیست و نباید مایه ناامیدی شود. یکی از راه های خوب برای بازاریابی کردن، بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی است. استفاده از این روش حتی برای کسانی که از پشتیبانی یک ناشر یا منابع مالی لازم برای تبلیغ برخوردار هستند هم کارآمد است.
کی شروع کنیم؟
بازاریابی فعالیتی مستمر است و همزمان با آغاز بازیسازی باید تبلیغ را نیز شروع کنید. برای نمونه میتوانید در کانال یوتیوب یا پیج ایستاگرام یا اکانت توییتر خود افراد علاقهمند به بازی خود را پیدا کرده و آنها را به شکلی مستمر در جریان پیشرفت کارتان قرار دهید.
بعد از اینکه فرایند ساخت بازیتان تا حدی پیش رفت و اجتماعی را در دنیای مجازی پیرامون بازیتان شکل دادید، میتوانید به فکر ایجاد یک کیک استارتر هم بیافتید. از این طریق منابع مالی لازم برای ساخت و بهبود و بازاریابی بازیتان را هم به دست میآورید.
بازاریابی بعد از ساخت و نشر بازی نیز ادامه دارد. یکی از سادهترین روشها این است که آدرس شبکههای اجتماعی خود را در منوی بازی خود قرار دهید و یا در ازای معرفی بازیکنان جدید، به بازیکنان فعلی پاداش درون بازی بدهید و… . تنها محدودیت شما خلاقیت شماست.
اشتراکها: نکات بازاریابی: پیدا کردن ناشر و آنچه پیش از آن باید کرد Copy » مرجع آموزش بازی سازی مستقل - بازی ساز باش
اشتراکها: نکات بازاریابی: پیدا کردن ناشر و آنچه پیش از آن باید کرد » مرجع آموزش بازی سازی مستقل - بازی ساز باش