در این قسمت از مجموعه نکات طراحی بازی، به مکانیک پرش در بازی میپردازیم. اشتباهاتی رایج پیرامون طراحی این مکانیک را بررسی میکنیم و از این میگوییم که کنترل حین پریدن باید چگونه باشد. همچنین نمونه هایی برای این نکته در دنیای بازی، معرفی میکنیم و نظر شما را در این باره جویا میشویم.
کنترل حین پرش
واقعگرایانه است اگر شما حین پریدن نتوانید کاراکتر خود را کنترل کنید. اما این به شدت حس بدی را در بازیکن ایجاد میکند. اجازه دهید تا بازیکن مسیر حرکتش را حین پریدن در هوا تغییر دهد و بتواند قدرت پرش و… خود را هم کنترل کند تا بتواند در نقطه مورد نظرش فرود آید.
نمونه
بازی Celeste یک نمونه خوب است. اگر قصد ساخت یک بازی پلتفرمر یا مشابه آن را دارید، این بازی یک منبع مطالعاتی بسیار خوب است. در ویدیو بالا، در مورد این موضوع بیشتر صحبت کرده و بخش هایی از این بازی را نمایش دادهایم.
شما هم مثالهایی را برای شیوه های استفاده از این نکته در بازیها، بگویید.
با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.