بازی سازی یک سری استانداردهای دارد که فرقی نمیکند برای بازار داخلی باشد یا برای بازار بین المللی.
این استانداردها چیزهایی هستند که راهنماهای اصلی بازی به صورت بین المللی است مانند مبانی جامع کنترل بازی های اول شخص و… !
به هر صورتی که در حال بازی سازی هستیم باید یک سری اصول استانداردها را رعایت کنیم.
این استانداردها همان چیزهایی هستند که در اکثر بازی های جهان و داخلی رعایت می شود.
فرقی نمی کند که چه نوع بازی میسازید اما باید یک سری استانداردهای مربوط به آن نوع بازی که دارید می سازید را رعایت کنید.
برای مثال اگر دارید بازی ماشینی می سازید باید کلیدهای جهت حرکت همانطور باشد که در اکثر بازی های ماشینی نیز وجود دارد.
از خلاقیت های بی مورد یا عوض کردن استانداردهای جهانی لطفاً خودداری کنید.
اگر می خواهید یک بازی با استاندارد مناسب و با یک خلاقیت عالی درست کنید…
باید:
خلاقیت را در بخش داستان و یا بخش کاراکتر ها و یا بخش مدل سازی و یا بخش گیم پلی و یا سایر قسمت هایی که به استانداردهای مشخص شده جهانی لطمهای وارد نکند، انجام دهید.
خیلی بد میشود که ما روی بازی خودمان بسیار و فقط هزینه و خلاقیت خرج کرده باشیم ولی اما در آخر موقعی که بازی را می دهیم به خاطر رعایت نشدن استانداردهای بین المللی مورد پسند مردم قرار نگیرد واقعاً درد است.
حتی اگر میخواهیم که در کنترل بازی خلاقیتی به خرج دهیم باید استانداردهای اصلی را دستکاری نکنیم!