به دشمن بازیت شخصیت بده

به دشمن بازیت شخصیت بده




شخصیت دادن به هوش مصنوعی داخل بازی مخصوصاً دشمن ها برای بازیکنان و پلیر خیلی ارزشمند و جذاب است.

ما می‌توانیم در بازی‌های خود انواع شخصیت های مختلفی داشته باشیم.

ما می توانیم چند گروه هوش مصنوعی برای دشمن تعریف و برنامه نویسی کنیم.

هر کدام از این گروه ها ویژگی های رفتاری خاص خودشان را دارند یعنی شخصیت منحصر به فرد آنها در بازی ما می تواند برای بازی و بازیکن و خود ما بسیار جذاب باشد.

ما می‌توانیم از این چند گروهی که طراحی و برنامه نویسی کردیم در جای های مختلف بازی خود به صورت راندوم استفاده کنیم و نسبت به سختی و حالت مرحله بازی دشمن های ما نیز متفاوت باشند.

 

به صورت پیش فرض ما باید چند گروه درست کنیم و بعد آنها را برنامه نویسی کنیم تا تبدیل شوند به یک شخصیت هوش مصنوعی برای بازی ما!

ما نمی توانیم مثلاً ۲۰۰ نوع شخصیت مختلف را برنامه نویسی کنیم البته این امکان دارد ولی فکر کنید ما باید چقدر سختی بکشیم چقدر تلاش کنیم تا ۲۰۰ نوع رفتار هوش مصنوعی مختلف درست کنیم این یک روش غیر معقول و غیر منطقی است.

ما از چند گروه دشمن استفاده می کنیم این خودش به بازی ما حالت می‌دهد و شخصیت های مختلف برای بازی ما ایجاد می شود.

 

بیشتر بازی ها از این روش برنامه نویسی هوش مصنوعی مثلاً برای چند گروه استفاده می‌کنند و بعد آن گروه‌ها را به صورت جدا جدا در جایگاه های مختلف بازی و مراحل مختلف مورد استفاده قرار می دهند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.