ابزار ها و موتور های بازی سازی

ابزارها و موتور های بازیسازی




برای شروع باید با استفاده از ابزارها برای خودمان یک موتور بسازیم؟ یا باید از موتورهای بازی سازی موجود برای ادامه و حرفه‌ای کار کردن خود استفاده کنیم!

برای اینکه کار خود را در عرصه بازی سازی شروع کنیم دو راه داریم.

 

راه اول این است که:

خودمان شروع به ساخت موتور بازی سازی مختص خودمان بکنیم!

مسلماً برای این امر ما به جزئیات و حرف های زیادی نیاز داریم، منظورم این نیست که کار سختی است اما باید از فن ها و حرفه های دوستان دیگری نیز برای این امر استفاده کنیم تا به هدفمان برسیم.

 

اگر خودمان فرد سرمایه‌داری باشیم می توانیم روی این ایده خود سرمایه‌گذاری کنید و منتظر ساخته شدن یک موتور بازی سازی جدید باشید، به این صورت که شما به افراد متخصص پول می‌دهید و آنها نیز در قبال این سرمایه شما برای شما یک موتور بازی ساز می سازند.

در هر صورت برای این راه، مسیر سنگینی در پیش است.

 

راه دوم این است که:

یک موتور بازی ساز که از قبل آماده شده است و به صورت عمومی در دسترس هست را انتخاب کنیم!

با ویژگی‌ها و عملکرد موتور آشنا شویم، سپس شروع به یادگیری زبان ساخت بازی در آن موتور بشویم

و در همین حین که در حال یادگیری هستیم پروژه های بازی کوچکی نیز بسازیم و بسوزیم و بسازیم.

سپس با تیم مستقلی که داریم یا اگر به صورت مستقل کامل هستیم، سپس شروع به ساخت بازی خودمان برای انتشار دادن به صورت بین المللی باشیم.

 

در راه اول شما باید تمام تمرکزتان را روی ساخت خود موتور بازی سازی بگذارید تا بتوانید یک روزی بازی خود را در داخل آن بسازید!

 

در مسیر دوم این گونه نیست، بلکه شما می توانید تمام تمرکزتان را روی کارگردانی، ساخت بازی، نوع گیم پلی، حالت ها جلوه های ویژه و چیزهای مرتبط با بازی‌سازی بگذارید و خود بازی تان را کنترل و به قسمت ساخت حرفه‌ای‌تر برسانید!، و در آخر که بازی تان ساخته شد برایش بازاریابی کنید و وارد جمع بازیسازان مستقل شوید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.