در این قسمت از مجموعه نکات طراحی بازی، به موضوع غادلانه بودن بازی و نکاتی پیرامون آن میپردازیم. همچنین نمونه هایی برای این نکته در دنیای بازی، معرفی میکنیم و نظر شما را در این باره جویا میشویم.
عدالت
هدف طراح بازی ایجاد حس عادلانه بودن در بازی است. اگر بازی بسیار سخت یا واقع گرایانه باشد، باعث کمتر شدن مخاطبان بازی میشود. بسیاری از طراحان بازی سعی میکنند تا به بازیکن کمک کنند که عملکرد بهتری داشته باشد. البته این کار را سعی میکنند تا مخفیانه انجام دهند. اگر دشمنان شما بتوانند شما را قبل از اینکه حتی آنها را ببینید بکشند، عدلانه به نظر نخواهد آمد. این طور نیست؟ واقعگرایی گاه چیز خوبی است اما همیشه اینطور نیست و این مورد جزء نوع دوم است.
نمونه
در بازی Bioshock وقتی که دشمنان به سمت شما شلیک میکنند، اولین تیر ها همیشه به خطا می رود. هیچ وقت فراموش نکنید که در حال ساخت یک بازی هستید و واقعیت لزوما خوشایند نیست و باید گاهی از واقعگرایی پرهیز کرد.
شما هم مثالهایی را برای شیوه های استفاده از این نکته در بازیها، بگویید.
با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.