قبل از انتشار و یا حتی ساخت بازی، از کجا بفهمیم، بازی قرار است چه میزان فروش داشته باشد؟ در این مقاله ویدیویی راجع به روش ها و معیارهای تخمین میزان فروش بازی صحبت خواهیم کرد.
راه حل
عوامل بسیار زیادی بر میزان فروش بازی شما اثر گذار هستند. اینکه بازی خود را برای چه پلتفرمی منتشر خواهید کرد و در چه بازاری آن را عرضه میکنید و اینکه قرار است با چه کسانی رقابت کنید و… . همه این ها نیازمند جمع آوری اطلاعات دقیق و همچنین تحلیل دقیقتر آن ها است.برای به دست آوردن چنین اطلاعاتی میتوانید به سایت های مختلفی مراجعه کنید. یکی از این سایت ها که اطلاعات فروش بازی ها و قیمت آنها را مشخص میکند، سایت steamspy است.
بعد از همه این ها و انجام تخمین ابتدایی، میتوانید بازی را سافت لانچ کنید؛ یعنی در فضای محدودی نسخههای اولیه از آن را منتشر کنید.
با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.
سلام. برای طراحی گرافیک بازی چیکار کنیم؟
سلام متین عزیز
بخش هنری در بازیها دسته بندیهای مختلفی داره. ابتدا باید مشخص کنی دقیقا به کدوم بخش علاقه داری و قصد داری فعالیت کنی.
بخش هنری قسمتهای مختلفی رو دربرمیگیره از جمله طراحی، انیمیشن، افکتهای تصویری و…
که به صورت کلی میشه به دو قسمت تقسیم کرد:
1. بخش هنر دوبُعدی که از طراحی مفهومی گرفته تا طراحی کاراکتر، انیمیشن دوبُعدی و … زیر مجموعه اون هستن.
2. بخش هنر سهبُعدی که از مدلسازی و تکسچرینگ تا انیمیشن سهبُعدی و ریگ کردن و … زیر مجموعه اون هستن.
ابتدا باید تعیین کنی به کدوم قسمت علاقه داری
برای اینکه بهتر و راحتتر به جواب سوالت برسی و این سوال و جواب برای علاقهمندان دیگه هم در دسترستر باشه، لطفا همین سوال رو (با توضیح اینکه دقیقا در کدوم بخش از هنر بازی سازی دوست داری فعالیت کنی) با در نظر گرفتن نکاتی که گفتم در بخش پاسخ به سوالات سایت بنویس:
bazisazbash.com/game-development-questions