بازی باید حس نیازمند بودن به مهارت را به بازیکن نشان بدهد.

این حس می تواند به صورت های مختلفی به بازیکن منتقل شود!

وقتی بازیکن با بازی ما مواجه می‌شود باید حس کند که این بازی به مهارت کسب کردن نیاز دارد!

 

حالا می خواهیم بدانیم که چطور این حس نیاز به کسب مهارت را می‌توانیم در بازیکن و به بازی خود اضافه کنیم؟

 

یکی از روشها برای اینکه بازیکن حس این را داشته باشد که می تواند مهارت های زیادی در بازی کسب کند این است که:

یک لیست از مهارتهای بازی درست کنیم و در یک جایی از بازی قرار دهیم، هر وقت بازیکن به این لیست مراجعه کرد بتواند ببینند که چه مهارت هایی را کسب کرده و چه مهارت هایی را باید کسب کند.

 

وقتی که بازیکن با این لیست مواجه می شود کنجکاوی‌اش برای اینکه آن مهارت ها را ببیند و کارکرد شان را تجربه کند، بیشتر میشود.

 

بازی های فراوانی وجود دارند برای این که حالت‌های مختلفی از لیست مهارت در بازی خود را به بازیکن نمایش دهند

 

بنابر این بازیکن با انجام دادن کارهایی در بازی و سپس کسب کردن مهارت های بازی به آن مهارت های قفل شده دست پیدا می‌کند و می‌تواند از آنها استفاده بکند

 

موارد مرتبط

از دانش بازیکن به عنوان پول استفاده کن

نکات طراحی بازی از Total wars – بازی های استراتژیک

 

 


Recent Posts

بازی‌سازی مستقل در مقابل بازی‌سازی غیرمستقل

در یک تعریف کلی، بازی‌سازی را می‌توان به دو دسته بازی‌سازی مستقل و بازی‌سازی غیرِ…

2 سال ago

بازی سازی با یونیتی ؛ چرا برای بازی سازی یونیتی را انتخاب می‌کنیم؟

یونیتی یک موتور بازی‌سازی و محیط یکپارچه توسعه (IDE) برای ساخت رسانه‌های تعاملی، به طور…

2 سال ago

3 افسانه راجع به بازی‌سازی که خوشبختانه حقیقت ندارند

همواره برای شروع بازی‌سازی توسط شما علاقه‌مندان، سوا‌ل‌هایی از ما پرسیده می شود.

2 سال ago

برنامه نویسی بازی چیست؟ از کجا شروع کنیم؟

یک مرور و نگاه کلی به برنامه نویسیِ بازی. می‌خواهیم از صفر ببینیم برنامه نویسی…

2 سال ago

از ساخت 4 روزه یک بازی توسط دو نفر تا موفقیت میلیون دلاری!

در این مقاله به سراغ معرفی بازی سلست رفتیم که یکی از موفق‌ترین بازی‌های مستقل…

2 سال ago

سیستم مورد نیاز برای شغل بازی سازی

ساخت یک بازی کامپیوتری مراحل زیادی دارد از ایده‌ و تهیه طرح کلی خط داستانی…

2 سال ago