در این قسمت از مجموعه نکات طراحی بازی، در مورد خطی یا غیر خطی بودن بازی و اهمیت غافلگیری در آن و ایجاد تجربه منحصر به فرد میگوییم. با هم نمونههایی را میبینیم و در بخش نظرات نمونه هایی رو از زبان شما میشنویم و در موردش بحث میکنیم.
تجربه بازی
بازی ها میتوانند خطی یا غیرخطی باشند. در عین حال برخی بازی ها فارغ از خطی یا غیر خطی بودن داستان، تجربه های منحصر به فردی هستند. از این جهت که روند بازی برای بازیکن ها مختلف متفاوت خواهد بود و چیز های غیرقابل پیشبینی ممکن است رخ میدهد که سایر بازیکنان آن را تجربه نکردهاند. این نکته باعث میشود بازیکن حس خاصی نسبت به بازی خود داشته باشد و با دیدن اتفاقات غیر منتظره، حس خوبی پیدا کند. ایجاد تجربه های منحصر به فرد به بازی کمک بسیاری میکند.
شما هم مثالهایی را برای شیوه های استفاده از این نکته در بازی، بگویید.
با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.