در این قسمت از مجموعه نکات طراحی بازی، به موضوع ایجاد حس ریسک در بازی و اینکه برای بهره مندی از مزایای ریسک در بازی، قرار نیست لزوما ریسک داشته باشیم، میپردازیم. همچنین نمونه هایی برای این نکته در دنیای بازی، معرفی میکنیم و نظر شما را در این باره جویا میشویم.
ریسک
ایجاد ریسک و نجات پیدا کردن از آن در بازیکن نوعی حس خوب ایجاد میکند. این حس که من نجات پیدا کردم یا این حس که من توانستم با مهارتم از این موقعیت خطیر خارج شوم. از بیخ گوش گذشتن خطر ها حس بسیار خوبی است.
نمونه
در بازی Assassin’s Creed و Doom بخش های آخر جان شما نسبت به سایر بخش ها بیشتر دوام میآورد؛ یعنی ضربه های بیشتری لازم است بخورید تا آن بخش باقی مانده از جانتان را از دست دهید. بدین ترتیب بدون ایجاد ریسک واقعی و عواقب آن، با صرفا ایجاد حس ریسک میتوان به نتایج مثبتی دست پیدا کرد. در ویدیو بالا، در مورد این موضوع بیشتر صحبت کرده و بخش هایی از این بازی را نمایش دادهایم.
شما هم مثالهایی را برای شیوه های استفاده از این نکته در بازیها، بگویید.
با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.
بعد از 7 سال بازی ساختن و کار با یونیتی، این مطلب بهم خیلی چسبید… و انرژی داد بهم… نکته خیلی جالبی بود واقعا استفاده کردم عالی بود… خدا قوت
چه عالی
خدا رو شکر که این مطلب براتون مفید بوده
خیلی ممنون که بهمون انرژی میدید
ممنون از فیلم هاتون بله این اتفاق برای من افتاده