در این قسمت از مجموعه نکات طراحی بازی، به موضوع ریسک در بازی میپردازیم. همچنین نمونه هایی برای این نکته در دنیای بازی، معرفی میکنیم و نظر شما را در این باره جویا میشویم.
ریسک
ریسک بالا میتواند عاملی برای جذابیت بازی باشد. بیشتر بازیکنان معمولاً راه های آرامتر را انتخاب میکنند تا شانس خود برای موفقیت را به حداکثر برسانند. به همین دلیل است که ما بایستی سلایق بازیکن های مختلف را در نظر داشته باشیم و چیزی را به آنها تحمیل نکنیم. برای مثال میتوانیم چندین راه را پیش روی بازیکن قرار دهیم که هر کدام میزان ریسک متفاوتی داشته باشد و صرفاً گاهاً او را تحت فشار قرار دهیم. بازیکن گاه نمیداند که چه چیزی به مصلحت اوست. ایجاد ریسک بر خلاف میل بازی کن میتواند باعث جذاب شدن بازی برای او شود.
نمونه
نبرای مثال در بازی XCOM 2، طراحان بازی متوجه شدند که بیشتر بازیکنان با احتیاط بالایی مراحل را پیش میروند و همین موضوع باعث شده که بازی خسته کننده شود. برای حل این مشکل آن ها مراحل مدتدار را بیشتر کردند تا میزان ریسک بالاتر رود و بازیکنان نتوانند بیش از اندازه محتاط باشند این موضوع باعث ایجاد گیمپلی سریعتر و ایجاد ریسک بیشتر شد. در ویدیو بالا، در مورد این موضوع بیشتر صحبت کرده و بخش هایی از این بازی را نمایش دادهایم.
شما هم مثالهایی را برای شیوه های استفاده از این نکته در بازیها، بگویید.
با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.