طراحی بازی مانند هر مهارتی نیازمند تمرین و تکرار است. کتاب چالشهایی برای طراحان بازی منبعی خوب برای تقویت مهارت شما است. با هم به بررسی بیشتر این کتاب میپردازیم.
کلیت
تمکز کتاب همانگونه که از نامش پیداست بر روی چالشها و تمرینات برای تقویت مهارت طراحی بازی است اما کنار این موضوع به برخی مسایل پایهای در مورد طراحی بازی نیز میپردازد.
نویسندگان
نویسندگان کتاب BRENDA BRATHWAITE و IAN SCHREIBER هستند. BRENDA BRATHWAITE به مدت بیست و شش سال در صنعت گیم فعال بوده و روی بیست و دو عنوان بین المللی کار کرده است. IAN SCHREIBER هم مدت هشت سال در حوزه گیم فعالیت کرده است. او ابتدا در بخش برنامه نویسی فعال بوده و بعدا به طراحی بازی روی آورده است.
محتوا
در بخش ابتدایی کتاب به مطالبی پایهای در مورد طراحی بازی پرداخته شده است. به سوالاتی نظیر اینکه بازی چیست و تفاوت بازیهای ویدیویی و سایر انواع بازی در چه چیزی است و… پاسخ داده شده است. وقتی در کتاب جلوتر میرویم به اینکه هسته اصلی یک بازی چیست و ایدههای بازی از کجا میآیند و چگونه ایدهها را به روی کاغذ بیاوریم و بعد به یک تجربه دیجیتالی تبدیل کنیم، میرسیم.
به مطالبی دیگری نظیر بالانس کردن و متعادل کردن بازی و توجه به مخاطبین و ویژگیهای اونها و… هم پرداخته شده است.
در کل میتوان گفت که کتاب ساختار خوبی دارد و با طراحی خوب چالشها میتواند به هدف خود که تقویت مهارت طراحی بازی در خواننده است، برسد و مخاطبش را در مسیر بازیسازی یاری دهد.