طراحی باس فایت یکی از مهمترین بخش های طراحی بازی است که باید در آن دقت کافی را داشته باشیم. اهمیت این قضیه به اندازهای است که مرز میان بازی خوب و بد را میتواند تعیین کند. در این مقاله ویدیویی میکوشیم تا نکاتی را پیرامون طراحی آنها بیان کنیم.
1.باس فایت ها باید عادلانه باشند
باس های بسیار سخت یا بسیار پیچیده باعث میشوند که بازیکن از بازی شما خسته شود. با باس فایت ها باید در کنار سخت بودن و پیچیده بودن، به اندازه کافی برای بازیکن قابل پیشبینی و شکستدادنی باشند.
2.درجه سختی باید به شکل درستی زیاد شود
اگر در جهت اشتباهی باس فایت ها را سخت کنید، بازیکن را از بازی زده میکنید. از جمله راه های اشتباه سخت کردن باس فایت ها، بالا بردن بیش از حد جان آنها است که میتواند بازیکن را خیلی سریع خسته کند.
3. باس ها باید متنوع باشند
باس فایت ها باید به لحاظ شکل و میزان خطر و… بسیار متنوع باشند که نمونه خوب آن را در بازی dark souls میبینیم. در این بازی شکل و اندازه و قابلیت های باس فایت ها متنوع است و در موزیکی که در پسزمینه پخش می شود نیز این تنوع لحاظ شده است.
4.مبارزه با باس ها باید مهارت محور باشد
سنجیدن مهارت بازیکن در باس فایت ها، از نکات مهم در طراحی بازی است و بدین ترتیب ما مهارت بازیکن در استفاده کردن از مکانیک های بازی برای شکست دادن باس ها را میسنجیم.
5.باس ها باید شخصیت داشته باشند
باس فایت ها باید مانند سایر بخش های بازی و به عنوان جزئی از یک کل عمل کنند و بخشی از داستان و محیط بازی باشند.
شما چه نمونه های خوبی برای این قضیه مشاهده کردهاید؟
با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.