پیشینه کاری برای سرمایه گذاری

علی فرزام نیا پرسیده شده در 3 سال پیش

سلام خسته نباشید بر فرض مثال یه بازیو پرتوتایپش رو درست میکنم همه چی رو فرض بگیریم خوبه ایا برای اینکه سرمایه گذار بیاد سرمایه گذاری کنه روی کارمون حتما باید پیشینه مثلا کار کردن روی یه بازی یا پروژه ای رو داشته باشیم که کارمون رو قبول کنن یعنی حتما باید اول توی یه تیم بازی سازی باشیم یا مثلا خودمون یه بازی ساخته باشیم منتشر کرده باشیم تا رزومه در نظر بگیرن؟ فرض میکنیم که پروژه بزرگه هزینه سنگین تره یکم سخت تر کنیم شرایط رو برای پذیرفتن

1 سوال
مهدی صدری عضو سایت پاسخ داده شده در 3 سال پیش
سلام دوست عزیز
یه لحظه خودتون رو بزارید جای ناشر/سرمایه‌گذار؛ می‌خواد مهمترین سرمایه خودش، یعنی پولش رو ریسک کنه و به بازی شما بده. برای این کار باید متقاعدش کنید که بازی شما میتونه درآمد خوبی کسب کنه.
دو بحث مطرح میشه یکی اینکه بازی‌تون واقعا جذاب باشه و اون پروتوتایپ‌ها یا ورتیکال اسلایسی که می سازید این رو نشون بده. مطلب دوم این هستش که باید ارائه خیلی خوبی داشته باشید؛ یعنی باید موقع صحبت کردن با ناشر بتونید نشون بدید که بازی‌تون میتونه درآمد خیلی خوبی کسب کنه.
برای این کار باید بازار بازی‌تون رو بشناسید، رقبای بازی‌تون و بازی‌های مشابه رو بشناسید و تخمین درستی از میزان فروش بازی‌تون داشته باشید.
طبیعتاً داشتن تجربه قبلی مخصوصاً تجربه انتشار یک بازی موفق میتونه تاثیر مثبتی داشته باشه اما اگه مواردی که گفته شد یعنی خروجی جذاب و ارائه خیلی خوب وجود داشته باشه، احتمال بالای جذب سرمایه و جلب نظر ناشر/سرمایه‌گذار وجود داره.
یه نکته مهم دیگه اینه که ناشر/سرمایه‌گذار نباید حس کنه که شما دارید بلندپروازی می‌کنید یعنی پروژه‌ای که می‌خواهید بسازید در حد و توان‌تون نیست یا تخمینی که از میزان فروش بازیتون زدید طبق تجربه و دانشی که داره با واقعیت نمیخونه.
بنابراین باید سعی کنید ارائه‌تون تون کاملاً منطقی و حساب شده باشه.
اگه علاقه‌مندید، تو دوره بازی‌سازشو در یکی از فصل‌های اصلی، به صورت ویژه به همین موضوع ارائه اصولی بازی به سرمایه‌گذار می‌پردازیم:
https://bazisazbash.com/product/bazisazsho-course/