سلام دوست عزیز
کتاب های بسیاری برای تخصص های برنامه نویسی و طراحی بازی وجود دارن که چند عنوان خوب در هر زمینه رو معرفی میکنم.
در زمینه برنامهنویسی حتما مقاله “برنامه نویسی بازی چیست؟ از کجا شروع کنیم؟” رو بخونین.
کتابهای زیر در زمینه برنامهنویسی پیشنهاد میشهکه متاسفانه ترجمه ای ازشون ندیدم:
1. Game Engine Architecture – Jason Gregory
2. Game Programming Patterns – Robert Nystrom
3. Mastering Unity Scripting – Alan Thorn
با توجه به تخصصی که مدنظر دارین میتونین از منابع دروس دانشگاهی رشته مهندسی کامپیوتر به عنوان پیشزمینه اون علوم استفاده کنین که اکثرا ترجمه هم دارن. علومی مثل هوش مصنوعی، شبکه، سیستمهای بلادرنگ، گرافیک رایانهای، پایگاه دادهها و …
در زمینه طراحی بازی (Game Design) علوم مختلفی کاربرد داره. که برای هر کدام منابع رو معرفی میکنم:
* طراحی بازی:
Game Feel: A Game Designer’s Guide to Virtual Sensation
Theory of Fun for Game Design (با نام “یک نظریه سرگرمی” ترجمه شده)
* معماری و طراحی مرحله:
101 Things I Learned in Architecture School
(۱۰۱ نکته که در مدرسه معماری آموختم)
An Architectural Approach to Level Design – Christopher W Totten
* داستان:
Story, Style, Structure, Substance, and the Principles of Screenwriting
(که با نام “کتاب داستان، ساختار، سبک و اصول فيلمنامه نويسی” ترجمه شده است)
* کارگردانی سینمایی:
Cinematography, Theory and Practice, Image Making for Cinematographers and Directors
* طراحی:
(که با نام “طراحی اشیاء روزمره” ترجمه شده است)
کتابهای زیر هم که در ارتباط با بازی سازی هستن پیشنهاد میشه:
Masters of Doom: How Two Guys Created an Empire and Transformed Pop Culture
The Gamer’s Brain: How Neuroscience and UX Can Impact Video Game Design
(که با نام “کتاب مغز گیمر” ترجمه شده است)
با آرزوی موفقیت
لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید پاسخ را ارسال کنید .