دانشگاه رفتن یا نرفتن؟؟؟

حسین البرز پرسیده شده در 3 سال پیش
سلام سلام
خوبی؟ سال نو مبارک
خب همون طور که از عنوان مشخصه سوال اینه که دانشگاه بریم یا نریم؟؟
من خیلیی راجب بازی سازی تحقیق کردم و هیچ کجا به این اشاره نکردن که داشتن مدرک لیسانس و… از فلان دانشگاه نیاز هستش تا وارد این عرصه بشید تنها چیزی که اشاره شد مهارت هایی بود که باید کسب کنی
(حتی تو یه سخنرانی این طور گفتن که درس هایی که شما داخل دانشگاه در ۷ سال اموزش می بینی رو می تونی با دوره ها و اموزشگاه ها در ۳ تا ۵ ماه تمامی اون هفت سال رو جبران کنی)
خب حالا با این دید سوالی برای من ایجاد میشه که مدرک دانشگاهی به درد می خوره؟؟ مثلا من می خوام برای شرکت خارجی کار کنم یا اینکه خودم بازی سازی رو مستقل شروع کنم مدرک به درد من میخوره یا اینکه فقط یه گوشه خاک می خوره؟؟؟؟

1 سوال
امیر نظری عضو سایت پاسخ داده شده در 3 سال پیش
سلام دوست عزیز
سوال شما سوال خوبیه. این درسته که شما برای تبدیل شدن به یک بازی ساز میتونید مهارت های مورد نیاز رو خودتون به صورت خودآموز یاد بگیرید. مخصوصا با وجود اینترنت و سایت هایی مثل یوتیوب که هر چیزی رو در هر زمینه ای سرچ بکنید به جواب می رسید و آموزش های زیادی هم به صورت رایگان هم دوره های پولی موجوده.
اگر شما میخواید بازی سازی مستقل رو در پیش بگیرید احتمالا با دانشگاه رفتن دانش مورد نیاز برای بازی سازی مستقل رو بدست نمیارید و این شما هستید که باید با آموزش های دیگه دانش خودتون رو در این زمینه بالا ببرید. اگرم قصد دارید در یک شرکت بازی سازی فعالیت داشته باشید شاید از شما یک مدرک دانشگاهی بخوان که البته در اون صورت هم میزان مهارت و تجربه کاری شما در اون زمینه (چه طراحی بازی باشه، چه برنامه نویسی یا طراحی گرافیکی) ملاک خیلی مهمتری برای استخدام هست تا مدرک شما.
این رو هم در نظر داشته باشید که در زمینه ای مثل طراحی بازی اساسا رشته ای به این عنوان در دانشگاه های ایران وجود نداره و شما باید این مهارت رو به صورت خودآموز یاد بگیرید.
در کل این بستگی به شما داره که در دانشگاه ادامه تحصیل بدین یا نه، اما تبدیل شدن به یک بازی ساز خوب کاملا به تلاش و کنجکاوی خودتون بستگی داره و دانشگاه کمک چندانی در این زمینه به شما نمیکنه.