ایده موفق تا درامد

رضا پرسیده شده در 4 سال پیش
سلام..چن تا سوال از خدمتتون داشتم
سوال اول: چطور مطمعن شم ایده ای که دارم مورد پسند کاربر هم قرار میگیره؟ایا متر و معیاری براش وجود داره مخصوصا اگه نمونه دیگه ای ازش کار نشده باشه ودر واقع خلاقانه باشه.
سوال دوم: من چن تا بازی دو بعدی تابحال کار کردم ولی متاسفانه تو همشون در بحث فروش درون برنامه ای مشکل داشتم.اگه ممکنه کمی توضیح بدین چ عواملی میتونه باعث بهبود و افزایش فروش بشه؟
سوال سوم:چ زمانی باید از یک بازی دست بکشیم و در واقع کیل کنیم بازی رو؟ و اینکه ایا ممکنه یه بازی داخل کشور موفق نباشه اما در سطح جهان و کشور های دیگه بتونه موفق شه؟ایا باید برای مثال یک بازی در داخل و خارج از ایران بصورت جدا مورد بررسی قرار بگیره یا اینکه نه اگه در یکی موفق نبود باید بیخیالش شد؟
ممنون که وقت گذاشتین و سوالم رو خوندین.
 

1 سوال

بهترین پاسخ

Ahmad.DadashNejad عضو سایت پاسخ داده شده در 3 سال پیش
سلام
سوال‌هاتون خیلی کلی هست اما سعی کردم با همین شرایطی که گفتید پاسخ درست و دقیقی به سوال‎ هاتون بدم.
پاسخ سوال اول: تا زمانی که بازخورد نگیریم نمی‌تونیم متوجه بشیم که آیا یک ایده خوب هست یا خوب تونستیم در بازی پیادش کنیم. پس بهتر هست که ابتدا یک پروتوتایپ و نمونه اولیه از ایده خودمون پیاده کنیم و از همکاران و مخاطبین بازخورد بگیریم. چه بسا در همین مرحله مشخص بشه که فقط خودمون هستیم که فکر می‌کنیم عجب چیز خفنی ساختیم وبا حداقل هزینه و زمان ممکن به پاسخ سوالمون می‌رسیم.
پاسخ سوال دوم: عوامل مختلفی در بازی‌های با پرداخت درون برنامه‌ای مهم هست مخصوصا بحث دیزاین سیستم اقتصاد بازی؛ مثلا برقراری توازن و تعادل که هم بدون پرداخت بشه بازی رو پیش برد هم با پرداخت. پاسخ مشخصی نداره و باید موردی بررسی بشه.
پاسخ سوال سوم: بستگی داره به این که بازی در چه سبکی و در چه مرحله‌ای از ساخت باشه. این سوال هم پاسخ‌های متفاوتی بر حسب شرایط و جزییات داره. ولی به صورت کلی اگر بخوام پاسخ بدم وقتی همه تلاشمون رو در زمینه‌های متفاوت کردیم و باز هم در جذب مخاطب و درآمدزایی مشکل داشتیم یعنی در مسیر اشتباهی قرار داریم.
استثنا ممکنه وجود داشته باشه که نمیشه ریسک کرد و خودمون رو جزو این دسته ببینیم اما به صورت کلی بعید هست یک بازی در منطقه خودمون دیده نشه اما در دنیا دیده بشه.