نکات طراحی بازی: در دسترس بودن بازی برای مخاطبین خاص(نابینایان، ناشنوایان و...)

نکات طراحی بازی: در دسترس بودن بازی برای مخاطبین خاص(نابینایان، ناشنوایان و…)

آیا افراد نابینا یا ناشنوا و… میتوانند بازی کنند؟ تجربه آن ها چگونه است و چه کاری برای بهبود آن میتوان کرد؟ در این ویدیو از مجموعه نکات طراحی بازی، میخواهیم راجع به Accessibllity mode یا قابلیت دسترسی در بازی صحبت کنیم.‌

حق بازی کردن

بازی کردن حق همه است و نباید افراد روشن ضمیر یا ناشنوا و… به خاطر شرایط خاصی که دارند، از این حق محروم شوند.‌ باید به تا حد امکان بازی را برای این افراد در دسترس‌تر و تجربه هر چه بهتری را برایشان فراهم کنیم. بسیاری از استودیو ها و تیم های مستقل و غیر مستقل به همین دلیل تنظیماتی را در بازی قرار می‌دهند که با فعالسازی آن ها، بازی برای افرادی که شرایط خاصی دارند، در دسترس‌تر می‌شود.‌

مثال

بازی Last of us 2 یکی از در دسترس‌ترین بازی ها برای این قشر از جامعه است. استفاده از تکنیک هایی چون پرده خوانی که راوی شمرده فضا را توصیف می‌کند، به تجربه این عنوان برای این قشر کمک می‌کند. در ویدیو نمایش داده‌ایم که چگونه این بازی می‌تواند تجربه بهتری را برای کم‌بینایان فراهم کند.

شما چه نمونه های خوبی برای این قضیه مشاهده کرده‌اید؟

با انتقادات و پیشنهاداتتان کمک کنید تا ما بهتر شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.