یک روش خوب برای تکراری نبودن محیط بازی

یک روش خوب برای تکراری نبودن محیط بازی




ما باید بازی مان را چگونه بسازیم که وقتی بازیکن از محیطهای مختلف آن می‌گذرد

و برای اینکه از محیط لذت ببرد و درعین بازی را هم به خوبی پیش برود و خسته نشود!؟

بازی برای همه است!

یک روش جالب هست که در این ویدیو درباره آن صحبت خواهیم کرد.

وقتی بازیکن در حال بازی کردن بازی ما است،

او انتظار دارد که از بازی ما چالش های جالبی ببیند و از اینکه وقتی را صرف بازی ما کند لذت ببرد.

مسیر بازیسازی

یکی از روشها برای این که محیط بازی برای بازیکن تکراری نباشد، این است

که کاری کنیم محیطی که قرار است بعدا بازیکن با آن دوباره روبه‌رو شود کمی نسبت به قبل تغییر کرده باشد!

برای مثال: وقتی بازیکن به یک جایی می‌رود که مثلاً کلید را پیدا کند، این راهی که پلیر رفته است

همان راهی است که بعد از پیدا کردن کلید باید دوباره از همان جا به طرف جای موردنظر برگردد!

 

حالا فکر کنید اگر این محل یا محیط برگشتی تغییری نکرده باشد بازیکن درباره آن چگونه فکر خواهد کرد؟

معمولاً به این صورت است که بازیکن احساس یگانگی می کند و یک کمی خستگی در خود می بیند.

 

برای جلوگیری از خسته شدن بازیکن از محیط بازی، باید محیط بازی تغییر کند تا حس جدید بودن به بازیکن منتقل شود.

 

در مثال بالا که گفتیم بازیکن رفته است یک چیزی را برداشته و در حال بازگشت از همان محیطی است که رفته بود

برای حل مشکل باید این کار را برای آن محیط کنیم که:

هنگام بازگشت بازیکن به مکان هدف یا موردنظرش باید محیط شکلش عوض شده باشد

یا

دشمنانی که در آن محیط قبلاً نبوده‌اند، الان بیشتر شده باشند و بازیکن به چالش کشیده شود

و حتی اگر می توانیم محیط را عوض کنیم

تا از لحاظ بصری بازیکن حس جدید گونه از آن محیط به خود بگیرد و از بازی لذت ببرد.

 


موارد مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.