آشنایی با اعضای مختلف تیم بازی سازی

آشنایی با اعضای مختلف تیم بازی سازی

در عصر جدید بازی های کامپیوتری توسعه یافته و رشد کرده است و امروزه به یک تجارت یا حرفه سودآور تبدیل شده است اما ساخت بازی به عنوان یک تجارت سودآور آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست.

برای متحرک سازی شخصیت ها، درگیر نگه داشتن کاربر در بازی، ایجاد سطوح دشواری بازی و بازاریابی بازی ویدیویی نیاز به اعضای مختلف یک تیم بازی سازی وجود دارد که این  به خودی خود یک چالش متفاوت است. اگر خیال پردازی کرده اید که بخشی از یک شرکت سازنده بازی باشید، پس زمان آن فرا رسیده است تا با مطالعه مطلب امروز ما از چند و چون تشکیل گروه بازی سازی و اعضای مختلف تیم بازی سازی سر در بیاورید.

 

11 عضو مهم یک تیم بازی سازی

11 عضو مهم یک تیم بازی سازی

صنعت بازی‌های کامپیوتری از مجموعه‌ای از مهارت‌ ها تشکیل شده است و با قدرت به رشد خود ادامه می‌ دهد و اغلب، تیم ‌های بزرگی از ذهن ‌های خلاق و فنی را به کار می ‌گیرد. در این مقاله، ما در مورد آنچه فرآیند توسعه بازی های ویدیویی مستلزم آن است صحبت می کنیم و 11 نقش کلیدی در یک تیم ساخت و توسعه بازی را معرفی می کنیم.

به طور خلاصه می توان گفت معمولاً تیمی متشکل از متخصصان مختلف درگیر توسعه یک بازی ویدیویی هستند و نقش ها و مسئولیت های هر فرد در یک گروه ساخت بازی با دیگران متفاوت است. شما می توانید افراد کلیدی مانند مدیران پروژه، نویسندگان، هنرمندان، طراحان یا حتی توسعه دهندگان را برای تیم توسعه بازی خود استخدام کنید. شما را با این 11 متخصص که هر تیم ساخت بازی به آن ها نیاز دارد، آشنا می کنیم:

1. طراح بازی (Game Designer)

طراح بازی (Game Designer)

یکی از اعضای مختلف تیم بازی سازی طراحان بازی کامپیوتری هستند که با طراحی کلی بازی درگیر هستند. آنها ساختار اصلی بازی را طراحی می کنند، با توسعه شخصیت، روایت و رابط کاربری بازی به یک بازی کامپیوتری سر و سامان می دهند. آنها قوانین اساسی بازی را تعیین می کنند و از همه مهم تر در مورد سطوح مختلف بازی، صدای شخصیت ها، طراحی بصری بازی و گرافیک بازی تصمیم می گیرند.

طراحان معمولاً تیمی از طراحان جوان، طراحان اصلی، طراحان سطح بازی، هنرمندان گرافیک هستند که نقش آنها قبل از توسعه بازی تعیین می شود. طراحان معمولاً طراحی کلی گیم پلی را کنترل می کنند و وظایفی مانند ایجاد سطوح دشواری بازی و گرافیک دارند. در حالی که طراحان خلاق ممکن است بر طراحی و توسعه بازی نظارت کنند، وظیفه واقعی توسعه شخصیت و طراحی گرافیک توسط تیم انجام می شود.

این مطلب را هم بخوانیم: مهمترین نکته در طراحی یک پازل یا معما

2. برنامه نویس / کدنویس بازی (Programmer / Developer)

برنامه نویس / کدنویس بازی (Programmer / Developer)

جنبه کدگذاری یک بازی ویدیویی توسط برنامه نویسان و یا توسعه دهندگان انجام می شود. آنها جریان کلی بازی را تعیین می کنند و پایه کد کل بازی را توسعه می دهند. نوشتن کد برنامه و الگوریتم برای ساخت موتور بازی از ضروریات ساخت یک بازی است و این وظیفه برنامه نویس است که بازی را دیباگ کند و آزمایش بتا انجام دهد و نمونه اولیه بازی را برای آزمایش توسعه دهد.

توسعه مکانیک بازی بخش مهمی از کار یک برنامه نویس است. آنها با طراحان بازی برای توسعه رابط کاربری و ایجاد سطوح بازی کار می کنند. آنها روی زبان های برنامه نویسی مانند سی شارپ یا سی پلاس پلاس یا زبان های دیگر مانند پایتون کار می کنند تا کد برنامه خود را از بازی بنویسند. توسعه دهندگان معمولاً فارغ التحصیل علوم کامپیوتر هستند و بر روی طیف گسترده ای از مهارت ها کار می کنند.

این مطلب را هم بخوانیم : برنامه نویسی بازی سازی چیست؟از کجا شروع کنیم؟

3. هنرمند بازی (Game Artist)

هنرمند بازی (Game Artist)

هنر بازی در مورد توسعه بصری و گرافیک یک بازی است. هنرمندان مسئول ایجاد حس بصری از کل بازی و هر یک از سطوح و مراحل آن هستند. هنرمندان کسانی هستند که طراحی گرافیکی، ابزارها، سلاح ها، شخصیت ها، محیط بازی، پس زمینه و انیمیشن های بازی را طراحی و ایجاد می کنند.

آنها از نزدیک با اعضای مختلف تیم بازی سازی یعنی مدیر هنری، رندر کار سه بعدی یا طراح اصلی همکاری می کنند تا یک استوری بورد، شخصیت های متحرک، گرافیک و عناصر بصری درباره دنیایی که در یک بازی می بینیم را توسعه دهند.

4. طراح صدا (Sound Designer)

طراح صدا (Sound Designer)

صدا به اندازه جلوه های بصری در طراحی بازی مهم است و کار یک طراح صدا کار خلاقانه با صدا و طراحی صدا برای ایجاد طیف وسیعی از جلوه های صوتی و موسیقی در بازی های کامپیوتری است. تصاویر بدون صدا ممکن است خسته کننده به نظر برسند و بنابراین صدا تجربه حسی و شنیداری به صحنه می بخشد و سرنخی از ماهیت بازی می دهد.

5. انیماتورهای بازی (Game Animators)

انیماتورهای بازی (Game Animators)

یک بازی ویدیویی در واقع همان انیمیشن است و انیماتورها کسانی هستند که به یک صحنه انیمیشن جان می دهند. انیماتورهای بازی سازی با هنر سه بعدی، شخصیت ها را انیمیشنی می کنند و افرادی هستند که انیمیشن بصری را که در بازی می بینید ایجاد می کنند. آنها ممکن است با هنرمندان بازی، هنرمندان گرافیک و طراحان استوری بورد کار کنند تا در مورد ساخت بهترین انیمیشن ممکن برای صحنه یا شخصیت ها تصمیم بگیرند. این همکاری و مشورت به آنها کمک می کند تا حرکات متحرک و مراحل مختلف بازی را به خوبی بسازند.

انیماتورهای بازی باید با رندر، شخصیت‌پردازی، پس‌زمینه، حالت‌های بازی، سطوح و ایجاد حرکات متحرک در چندین مرحله از بازی کار کنند. آنها نماها را ایجاد کرده و صحنه های بازی کامپیوتری را به صورت سه بعدی و دو بعدی ارائه می دهند.

6. نویسنده  یا راوی بازی (Writers / Narrative Designer)

نویسنده  یا راوی بازی (Writers / Narrative Designer)

یک بازی چیزی نیست جز یک داستان جذاب با انیمیشن. این داستان و قصه گویی شامل ساخت یک استوری بورد، کاراکتر ها و شخصیت ها و دنیایی است که بازی در آن جریان دارد. شخصیت ها دیالوگ می گویند و روایتی وجود دارد که به بازی ساختاری منطقی می دهد.؛ بنابراین نویسنده یک بازی یا راوی بازی کسی است که فیلمنامه بازی، دیالوگ های گفته شده توسط شخصیت های مختلف، طرح داستان، روایت درون بازی، متن و سایر محتوای مرتبط با بازی را می نویسد.

7. طراح سطح (Level Designer)

طراح سطح (Level Designer)

طراح سطوح مختلف بازی یا همان  Level Designer شخصی است که سطوح مختلف بازی را طراحی می کند. آنها باید تمام چرخه بازی را در ذهنشان بیافرینند و قبل از طراحی رابط کاربری و انیمیشن، سطوح و چالش های موجود در هر سطح را مشخص کنند.

این افراد می توانند از نرم افزارهای تخصصی مختلف استفاده کنند و محیط آن سطح یا مرحله خاص را ایجاد کنند. آنها باید توانایی تبدیل محیط دو بعدی را به طراحی سه بعدی و استفاده از انیمیشن ها داشته باشند. درک فیزیک، معماری و سایر مفاهیم برای یک طراح سطح ضروری است. آنها برای ساخت یک بازی کامپیوتری جذاب باید روند کامل گیم پلی را درک کرده و سطوح را در مراحل خاصی از گیم یکپارچه کنند.

این مطلب را هم بخوانیم : نکات طراحی بازی: بدیهیات

8. مسئول تضمین کیفیت / تستر (Quality Assurance / Tester)

مسئول تضمین کیفیت / تستر (Quality Assurance / Tester)

تستر به عنوان عضو مهمی از یک تیم سازنده بازی، کل بازی را مرور می کند و به خطاهای موجود در بازی، اشکالات و کیفیت بازی که توسط کاربر نهایی مشاهده می شود؛ اشاره می کند. یک تستر همچنین به عنوان یک فرد تضمین کننده کیفیت عمل می کند که کیفیت بازی را از نظر گرافیک، طرح، طراحی بصری، صداها، محتوای متن، انیمیشن، نمایش شخصیت ها و سطوح چالش های موجود در بازی بررسی می کند.

نقش آنها در توسعه کلی بازی ویدیویی برای خود بازی ضروری است، زیرا پتانسیل بازی را تعیین می کند و دید درستی از بازخورد نهایی مخاطبان می دهد.

9. تهیه کننده (Producer)

تهیه کننده (Producer)

نقش یک تولید کننده در بین اعضای مختلف تیم بازی سازی، این است که جنبه های تجاری یک بازی ویدیویی تجاری را مدیریت کند. او تبلیغات و بازاریابی بازی را از مرحله توسعه تا مرحله پایانی که برای توزیع و استفاده تجاری آزمایش می شود، کنترل و نظارت می کند.

تهیه کننده بازی کامپیوتری کسی است که سوالاتی مانند هزینه ساخت یک بازی، تعیین تعداد متخصص برای توسعه بازی، هزینه های جاری تیم بازی سازی و غیره را مدیریت می کند.

10. مدیر پروژه (Project Manager)

یک مدیر پروژه تیم بازی سازی پیشرفت کلی بازی را می بیند و کل تیم و رهبران تیم را مدیریت می کند. آنها کسانی هستند که به تیم انگیزه می دهند و منابع لازم برای توسعه بازی را در اختیار آنها می گذارند مانند نرم افزار، سخت افزار، راهنمای فنی و هر آن چیزی که تیم برای ساخت یک بازی کامپیوتری نیاز داشته باشد.

یک مدیر پروژه می تواند از درون تیم توسعه بازی یا کسی که در مدیریت یک تیم با تجربه است، انتخاب شود. او بازه های زمانی را برای وظایف خاص تعیین می کند و ضرب الاجل هایی را برای تکمیل مراحل یا سطوح یک بازی تعیین می کند.

11. بازاریابی / روابط عمومی (Marketing / PR)

بازاریابی / روابط عمومی (Marketing / PR)

بازاریابی به طور کلی در داخل تیم بازی سازی انجام می شود. بازاریاب یک بازی ویدیوئی از بازاریابی، تبلیغات، روابط عمومی و سایر جنبه های توسعه طراحی بازی مراقبت می کند. بازاریابی شامل رویدادهای تبلیغاتی، تبلیغات در رسانه های اجتماعی و مارکتینگ بازی است. آژانس‌های روابط عمومی همچنین می‌توانند با تیم بازاریابی همکاری کنند و با آژانس‌های شخص ثالث، روزنامه‌ها، کانال‌های تلویزیونی ارتباط برقرار کنند و تبلیغات بازی را انجام دهند.

 

در آخر

همه اعضای مختلف تیم بازی سازی تا حد زیادی با همکاری یکدیگر کار می کنند تا پروژه را تکمیل کرده و بازی را وارد بازار کنند. با این حال، نقش های ذکر شده در بالا به نوع و پیچیدگی پروژه و همچنین شرکت سازنده بازی بستگی دارد و شرکت بازی سازی باید در هنگام استخدام نقش ها، الزامات پروژه را حتماً در نظر بگیرد.

 

سوالات متداول

تیم‌هایی که بدون وابستگی به ارگان یا شرکت خاصی، پروژه خود را پیش می‌برند و انگیزه آن‌ها بیشتر از پول و ثروت، علاقه و کسب تجربه و دانش بیشتر است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.