چرا شغل بازی سازی برای بازی های ویدیوئی بزرگ سخت است؟

چرا شغل بازی سازی برای بازی های ویدیوئی بزرگ سخت است؟

روش های مختلفی برای ورود به صنعت بازی و شغل بازی سازی وجود دارد، چه به عنوان یک برنامه نویس یا یک طراح بازی. اما آیا ساخت بازی ویدیویی سخت است؟ چرا این شغل مخصوصاً اگر پای ساخت یک بازی ویدیوئی بزرگ وسط باشد، سخت و دشوار به نظر می رسد؟

بازی های کامپیوتری ساختار و سیستم پیچیده ای دارند که با سیستم های دیگر نیز در تعامل هستند. ممکن است هر عضو یا هر جزء از این ساختار به خودی خود آسان و ساده باشد، اما در صورت ترکیب و ادغام این اعضا و تشکیل ساختار متحد بین آن ها که در واقع همان چیزی است که ما به آن یک بازی کامپیوتری می گوییم؛ با موانعی برخورد می کنیم که ساخت بازی را در مجموع کار سخت  و طاقت فرسایی می کند.

خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا با مشکلات و فرصت‌ های شغل بازی سازی بیشتر آشنا شده و سختی کار را کمی بیشتر درک کنید.

چرا شغل بازی سازی برای بازی های ویدیوئی بزرگ سخت است؟

آیا شغل بازی سازی سخت است؟

پاسخ بدون شک مثبت است. باید در ابتدای کار با این واقعیت روبرو شوید که ساخت یک بازی رایانه ای بسیار سخت است. بسیاری از پروژه ها با علاقه آغاز شده اند، اما تنها درصد کمی از آنها تکمیل می شود و به سرانجام می رسد. ممکن است لازم باشد روزهای زیادی را صرف رفع اشکالات غیرمعمول، برخورد با موقعیت‌های پیش‌بینی نشده و تنظیم کل سیستم و تیم بازی سازی کنید. یکی از مراحل سخت و پیچیده ساخت یک بازی کدنویسی و برنامه نویسی آن با استفاده از موتورهای بازی است و شما باید زمان زیادی را صرف ترکیب آن کد با انیمیشن های پیچیده تر و جلوه های ویژه کنید که به خودی خود هم مهارت و تخصص ویژه ای می خواهد و هم صبر و پشتکار زیاد!

به همین دلیل بسیاری از توسعه دهندگان بازی منصرف می شوند و پروژه را تا انتها انجام نمی دهند زیرا این کار زمان زیادی نیاز دارد تا تکمیل شود، اما موفقیت تضمینی به همراه ندارد. اما چه عوامل دیگری در سختی کار بازی سازی نقش دارند؟ یکی از آن ها یادگیری سخت بازی سازی برای شروع به کار است.

آیا شغل بازی سازی سخت است؟

این مطلب را هم بخوانید : شغل و درآمد بازی سازی به چه شکل است؟

چرا ساخت بازی های ویدیویی سخت است؟

ساخت و آفرینش هر چیزی سخت است و شغل بازی سازی با تمام پیچیدگی ها و خلاقیتی که نیاز دارد تا برای مخاطب جذاب باشد هم از این قاعده مستثنی نیست. توسعه‌دهندگان معروف بازی‌های ویدیویی که در اخبار یا شبکه های اجتماعی می بینید، کسانی هستند که علیرغم موانع موجود به تلاش خود ادامه دادند، کسانی که در برابر شکست استقامت کردند و از ابتدا برای ساخت رویا و ایده شان جنگیده اند و این کار را مثل هر حرفه دیگری با آموزش و یادگیری آغاز کرده اند. اما چرا یادگیری بازی سازی نیز به نوبه خود گاهی سخت به نظر می رسد؟ 3 دلیل واضح دارد: وقت گیر بودن، نیاز داشتن به مهارت های زیاد و متنوع و نیاز به مدرک تحصیلی.

جدای از مدرک تحصیلی، ساخت بازی نیاز به مهارت ها و تخصص های ویژه ای دارد، به خصوص ساخت بازی های بزرگ. مهارت هایی مثل آی تی و برنامه نویسی، طراحی، بازاریابی، توانایی حل مسئله، مهارت در مدیریت زمان، فرهنگ و خلاقیت و به روز بودن در اخبار صنعت بازی سازی.

چطور بازی سازی را آسان کنیم؟

از سختی های شغل بازی سازی گفتیم، اما این سختی ها دلیلی برای جا زدن نیستند. برای آسان تر کردن شرایط باید تلاش کرد و به دنبال راه حل بود. در ادامه این موضوع را بررسی می کنیم که چطور می توان کار بازی سازی برای بازی های ویدیوئی سخت را آسان تر کرد؟

چطور بازی سازی را آسان کنیم؟

این مطلب را هم بخوانید : برای بازی سازی از کجا شروع کنیم؟

1. ویژگی های اصلی داستان را مشخص کنید

با بیان ایده اصلی داستان شروع کنید. اگر از قبل ایده‌ هایی در ذهن دارید چه بهتر! آن‌ها را  قبل از اقدام به طراحی بازی کامپیوتری یادداشت کنید و سپس برای الهام بیشتر به این نوشته ها برگردید.

بنویسید و مشخص کنید که شخصیت های اصلی داستان شما چه کسانی هستند؟ آنها سعی دارند چه کار کنند؟ آیا کاراکتر هایی برای پشتیبانی وجود دارند؟ هدف اصلی این شخصیت ها چیست؟ دنیای داستان چه تاثیری بر داستان دارد؟ چه چیزهایی بر سر راه شخصیت ها قرار می گیرد و باید بر آنها غلبه کرد؟ ممکن است مسیر ها و پایان ‌های مختلفی در انتهای طراحی رقم بخورد، اما در هر حال شما برای شروع به ایده ‌ای از طرح اصلی داستان نیاز دارید.

2. نوع بازی را تعیین کنید

قبل از ادامه مسیر، مشخص کنید که چه نوع بازی مد نظر دارید. آیا تم بازی تیراندازی است؟ ورزشی است؟ یک اکشن ماجراجویی است؟ بدون در نظر گرفتن این چارچوب ها و تعیین تم کلی بازی، برنامه شما یک بعد مهم را از دست خواهد داد. قبل از هر تصمیم بزرگ دیگری در مورد ساخت بازی ویدیوئی، نوع بازی را انتخاب کنید. این موضوع می ‌تواند بر تعداد شخصیت ‌های اصلی، تعداد مسیر های داستانی مختلف، و نوع سلاح‌ ها و جزئیات کوچک دیگری که باید برای آنها برنامه‌ریزی کنید، تأثیر بگذارد.

3. دنیای جدید را بیافرینید

در این مرحله وقت آن است که ساخت دنیای جدیدی را شروع کنید. آیا این یک دنیای فانتزی با جادو است؟ اگر چنین است، آیا ما در یک قلعه باستانی مثل داستان هری پاتر هستیم یا در یک جنگل عمیق؟ آیا در دنیای بازی خیالی شما حیوانات سخنگو وجود دارند؟ آیا مردم با عصا یا حرکات دست طلسم می‌کنند یا هر دو؟ شاید بازی در فضا شکل می گیرد! اگر این طور است داستان در داخل یک ایستگاه فضایی یا خارج از آن اتفاق می افتد؟ شاید هم در سیارات خارجی ؟!

3. دنیای جدید را بیافرینید

یکی از نکاتی که یک بازی بزرگ ویدیوئی را جذاب و پر مخاطب می کند، ایده پشت آن است وهمینطور داستان و محتوای آن. یکی از کلیدی ترین شگردهای ساخت یک بازی موفق آفرینش دنیای یونیک و خلاقانه ای است تا بتواند بازیکنان و گیمرها را مجذوب خود کند؛ بنابراین خوب به دنیای خیالی بازیتان فکر کنید و جزئیات آن را در نظر بگیرید. فراموش نکنید که یک چشم انداز زیبا چگونه بر شخصیت های اصلی و ماموریت آنها تأثیر می گذارد.

4. طراحی شخصیت ها

وقتی کلیت بازی آماده شد، شروع به فکر کردن در مورد شخصیت و کاراکتر اصلی بازی و سایر شخصیت‌های کمکی او است، مانند شرور ها، دوستان، کاراکترهای کمکی و غیره. چه چیزی آنها را در زندگی روزمره خود تحریک می‌کند؟ آیا شخصیت های فرعی همان هدف شخصیت اصلی را دارند یا نقشه های مخفی خود را دارند؟ آنها چه شکلی هستند؟

چه لباس هایی می پوشند؟ چکمه ها و کت های برفی، یا پاهای برهنه و پوست حیوانات، یا لباس فضانوردی و غیره ؟ آیا لهجه دارند؟ آیا هیچ کدام از آنها جواهرات می پوشند یا خالکوبی های قابل توجهی دارند؟ آیا شخصیت ها انسان هستند؟ انسان نما؟ ربات؟ حیوانات؟ و یا ترکیبی از این ها؟!

توانایی خلق شخصیت ها، هویت، ویژگی هایشان، لباس و ظاهرشان و حتی خلق و خوی آن ها در شغل بازی سازی مهم است. تقریبا می توان گفت نصف جذابیت یک بازی ویدیوئی بزرگ به شخصیت ها و کاراکترهای آن بازی است و همین شخصیت پردازی بی نظیر است که گاهی باعث شکست یا پیروزی یک بازی بزرگ در صنعت بازی سازی می شود.

5. افزودن جزئیات

حالا باید جزئیات بیشتری را به طرح اولیه تان اضافه کنید. در مورد ماموریت‌های جانبی کاراکترها و موارد مهم دیگری مانند سلاح ‌ها، مصنوعات جادویی یا اشیاء قابل مبادله مانند سکه ‌ها یا کریستال ‌ها فکر کنید. فکر می کنید کدام یک از اینها در داستان شما موثر خواهد بود؟

5. افزودن جزئیات

آیا اسلحه خاصی باید طراحی شود یا نامه ای با اطلاعات حیاتی که شخصیت شما باید پیدا کند؟ فهرستی از این نوع جزئیات تهیه کنید و آنها را در شاخه های انحرافات داستانی خود بکار ببرید، چراکه جزئیات از آنچه که فکر می کنید مهم تر هستند!

6. دریافت بازخورد

این مرحله حیاتی ترین مرحله از ساخت یک بازی ویدیوئی بزرگ است. چگونه می توانید مطمئن باشید که بازی جدید شما به اندازه کافی هیجان انگیز خواهد بود تا گیمرها آن را بخرند و واقعاً از آن لذت ببرند؟ چاره ای ندارید مگر اینکه از سایر گیمرها بازخورد دریافت کنید.

بدیهی است که هنوز کل بازی را برنامه‌ریزی نکرده‌اید، اما می توانید از از دوستان گیمر خود بخواهید اسکریپت‌هایی را که تا به حال ساخته‌اید را بخوانند و به شما بازخورد بدهند. از منتقدان مورد اعتماد بپرسید که داستان شما در کجا ضعیف است و آیا پیشنهادی برای قوی‌تر کردن آن دارند؟ آماده شنیدن برخی انتقادات سخت و حرفه ای آنها باشید و از آن برای بهبود بازی خود استفاده کنید. این انتقاد پذیری شما را از شنیدن این مشکلات در زمانی که دیگر برای ایجاد تغییرات دیر شده است، نجات می دهد!

در آخر

برای ساخت یک بازی ویدیویی باید مهارت داشته باشید و تلاش زیادی کنید، بنابراین شغل بازی سازی برای بازی های ویدیوئی بزرگ سخت است. برای ساخت یک بازی کامپیوتری موفق باید مهارت های برنامه نویسی داشته باشید، محتوای جذاب تولید کنید و طراحی و نحوه استفاده از ابزارهای مختلف را بدانید؛ بنابراین نلاش و پشتکار تمام چیزی است که برای موفق شدندر بازی سازی نیاز دارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.